Koje će boje biti u modi 2023

Ova će činjenica biti iznenađujuća za one koji imaju malo interesa za prirodu pojavljivanja modernih boja, ali ne samo da je Pantone uključen u predviđanje onoga što će biti relevantno i traženo od strane većine stanovnika planeta.

Natalia Buldakova, stilist-trener, stanovnik međunarodne zajednice stilista, rekla je koje će boje biti u modi 2023.

Postoje i drugi istraživački instituti, posebice WGSN & COLORO Color Institute. Manje je poznat u zemljama ZND-a, ali ništa manje utjecajan, a njegove prognoze nisu ništa manje točne.

Prvo, pogledajmo Pantone paletu. Za 2023. godinu ponudili su 21 aktualnu boju, uz boju godine – Viva Magenta.

1. Aurora Red and Fiery Red – Crveni sjaj i Vatreno crvena.
Vatreno crvena je okrepljujuća, energična, tjera srce da brže kuca. Boja jakih i odvažnih osobnosti. Boja strasti i moći. Odjekuje nijansom Aurora Red – senzualna crvena.

2. Kristalna ruža – Kristalna ruža.
Nježna, lebdeća i prozračna nijansa. Namjera je biti “odgovor na želju ljudi da se zaštite od ludila modernog svijeta i oslobode se emocionalnog stresa”.

3. Peach Pink – Breskvasto ružičasta.
Topla, optimistična voćna boja Peach Pink simbolizira pozitivno raspoloženje, romantiku, ljeto i domaću udobnost.

4. Beetroot Purple – Ljubičasta cikla.
Primjetan, psihoemocionalno neutralan, energičan, podsjeća na fuksija varijante prošlih sezona. Boja za one koji vole biti u centru pažnje.

5. Tangelo – narančasta.
Ova energična i pozitivna citrusno-narančasta boja simbol je optimizma u paleti nadolazeće sezone. Nijansa koja se ne može zanemariti, pored koje se ne može proći.

6. Empire Yellow – Carsko žuta. Lakoća, svježina, au isto vrijeme veličina i plemenitost. Nije uzalud nazvan carskim.

7. Classic Green, Love Bird i Panront Lush Meadow – Klasična zelena, Love Bird i Lush Meadow.
U ovom trojcu valja obratiti pažnju na boju koju autori nazivaju “životvornom”. Ovo je klasična zelena – boja harmonije, rasta i ponovnog rođenja.

Ništa manje zanimljiva nije egzotična Love Bird. Živahna i svijetla nijansa zelene koja je osmišljena kao izvrstan antidepresiv i podsjeća na povezanost čovjeka i prirode.

8. Zeleni poriluk – zeleni luk. Prirodna, uravnotežena i umjerena boja. Klasika u uobičajenom smislu.

9. Blue Perennial and Riverside – Plava trajnica i Riverside.
Plava trajnica/Plava trajnica je prirodna, mirna, umjerena i mirna boja. Boja dizajnirana da umiri i uravnoteži. Odjekuje ga nijansa Riverside.

mlada žena
Fotografija: Pixabay

10. Summer Song, Skylight and Airy Blue – Ljetna pjesma, Skylight i Airy Blue. Sami nazivi tonova govore sami za sebe.
Krovni prozor i Ljetna pjesma boje su koje asociraju na spokojnu prirodu. Njihova funkcija je pružiti mir i opuštanje.

11. Vanilla Cream – Krema od vanilije. Sanjiva, romantična, ženstvena i svijetla boja. Ovo je jedan od tonova nove klasike.

12. Macchiato and Warm Taupe – Macchiato and Warm Taupe.
Warm Taupe i Macchiato također pripadaju kategoriji klasičnih i plemenitih boja palete 2023. A Macchiato je također “apetičan” – podsjeća na boju kave sa slojem prozračne pjene ili s mlijekom.

13. Grey Lilac and Sharkskin – Sivo-lila i Shark skin.
Klasične zanimljive boje. Svestran i prirodan. Sivi jorgovan je složena i pomalo mistična, nedostižna nijansa.

Prema Leatrice Eiseman, izvršnoj direktorici Pantone Color Institute, boje za sezonu 2023. “odražavaju novu eru u koju ulazimo. Ovo je vrlo kontrastna i radosna paleta, gdje su bogati, bogati i veseli tonovi nadopunjeni mirnim nijansama.” “novih klasika”.

Nije slučajno što su ovi tonovi zaslužili tako obvezujući epitet: oni su testirani vremenom – slične nijanse bile su na vrhuncu popularnosti proteklih godina – i univerzalni su ne samo u odnosu na tonove 2023., već i na većinu postojeće boje.

Što se tiče svijetlih nijansi u paleti, one su okrepljujuće, upućuju na prirodu i zadovoljavaju jedan od trendova 2023. “zdravlje i dobrobit”.

Primjerice, umjereni zeleni tonovi potiču smirenost, a narančasta i kraljevsko žuta pomažu imunološkom sustavu.

Sličnu paletu ideološkog sadržaja predstavio je WGSN & COLORO Color Institute. Po njihovom mišljenju, ključna boja za proljeće/ljeto 2023. je “digitalna boja lavande”. Slična je boji odlazeće godine, ali u vrlo razrijeđenoj, nježnoj verziji.

WGSN & COLORO su digitalnu lavandu proglasili simbolom mentalnog i fizičkog zdravlja.
Boja lavande djeluje umirujuće i upravo je ono što čovjeku treba u stanju tjeskobe. Digitalnu lavandu autori su nazvali bojom poboljšanja i brige o sebi.

Dopunjen je:

1. Kozmička prašina / Astro prašina – srednje dubine, mirna i umjereno crvena, izaziva asocijacije na crveni planet.

2. Galaktički kobalt – prema autorima, ova plava boja simbolizira virtualnu stvarnost i odražava razvoj meta-svemira.

3. Lišće kadulje / List kadulje – prirodna, prigušena, prašnjava boja u kontrastu s tehnološkim bojama u paleti. Ona je, poput digitalne lavande, dizajnirana za smanjenje stresa, pružanje mira i spokoja i promicanje kontemplacije. Predstavlja polagano življenje, povezanost s prirodom i dobrobit.

4. Crushed apricot / Apricot Crush – topla, okrepljujuća, optimistična boja. Autori su je nazvali “boja koja sadrži vitamine”.

5. Rich red / Luscious Red – dinamična, poticajna, strastvena, ali u isto vrijeme prozirna i svijetla boja. Predstavlja osnaživanje.

6. Sunčani sat / Sundial – još jedna prirodna boja u paleti. Oker-žuta boja, povezana s obrtom i ruralnim životom, potiče ljude na ponovno povezivanje s prirodom. To je poziv na uravnotežen način života i održivi razvoj. To je još jedna održiva, spora modna boja za ormare 2023.

7. Calm blue / Tranquil Blue – boja koja bi trebala postati glavna nijansa sezone proljeće/ljeto 23. Umjerena i uravnotežena boja, koja podsjeća na vodu i nebo, osmišljena je da uravnoteži negativne emocije i podari mir modernom čovjeku.

8. Verdigris / Verdigris – boja oksidiranog bakra, nalazi se na granici plave i zelene boje. Unatoč visokoj zasićenosti, također se može sigurno povezati s prirodom, iako su autori nazvali Verdigris prijelaznom bojom od prirodnih do digitalnih nijansi.

Analizirajući obje palete, može se primijetiti da su ideje koje su inspirirale Institute za istraživanje boja na temelju analize raspoloženja potrošača u različitim zemljama vrlo bliske jedna drugoj po značenju i estetici.

Sve ove nijanse trebale bi promicati optimizam, psihičko i fizičko blagostanje, ulijevati nadu i osjećaj stabilnosti i ravnoteže te ljudima pružati osjećaj podrške.

Provjereno od strane urednika

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki