Pokrenuta je kampanja “Biti otac”.




Fotografija: Thinkstock/Gulliver

Na svijetu ima otprilike tri i pol milijarde muškaraca, a svi su različiti – visoki i niski, bogati i siromašni, crni i bijeli… Ipak, postoji jedna stvar koja spaja ogroman broj njih: četiri od pet muškaraca je nečiji otac. Čak i ako nisu biološki roditelji, gotovo svi muškarci na svijetu imaju odnos s djecom u ulozi očuha, braće, ujaka, djeda, učitelja, mentora, trenera ili samo prijatelja.›

U svijetu, mnogi muškarci još uvijek su izostavljeni iz skrbi o djeci iz raznih razloga. Međutim, postoje istraživanja i brojni dokazi da uključeno i odgovorno očinstvo i uključivanje muškaraca čine život boljim ne samo djeci i ženama, već i samim muškarcima. Pozitivno uključivanje muškaraca pozitivno utječe na ravnopravnost spolova i prevenciju nasilja nad djecom.

„Biti otac“ nacionalna je kampanja čiji je cilj usmjeriti pozornost javnosti na važnost uloge oca za potpun razvoj djeteta ().

Predan otac i muški uzor pomaže djeci da se razviju u samouvjerene i brižne građane, partnere i roditelje. To potvrđuje i nacionalno reprezentativno istraživanje “Stavovi, prakse i prepreke aktivnom uključivanju muškaraca u skrb o djeci”, provedeno tijekom pripreme kampanje.

Istraživanje pokazuje da se tradicionalni patrijarhalni model postupno transformira u moderan model obitelji koji se temelji na partnerskim odnosima. Među roditeljima postoji široko slaganje o potrebi aktivnijeg uključivanja očeva u brigu o djeci. Oko 97% roditelja (i majki i očeva) slaže se da najvažnije odluke vezane uz dijete trebaju donositi zajedno.

No, jesu li majke spremne pustiti očeve u svoj tradicionalno rezervirani teritorij svakodnevne brige za dijete i dom? Oko polovice majki (48%) ne slaže se s tvrdnjom da su svakodnevna briga o prehrani i higijeni djece rane i predškolske dobi samo njihove obveze. Ovdje se njihovo mišljenje poklapa s mišljenjem 41% očeva. Slika požrtvovanog oca, koji se uključuje u svakodnevnu brigu o djeci i domu, a svoje osjećaje izražava i izvana, počinje nailaziti na široku podršku javnosti. No, udio očeva koji su uključeni u svakodnevnu brigu, obrazovanje i zdravlje djece značajno je manji od udjela majki.

Glavne prepreke aktivnom uključivanju muškaraca u brigu o djeci i kućnu njegu su: zapošljavanje uz podršku obitelji; stereotipi da svakodnevna briga o djeci nije muški posao te nedostatak razumijevanja javnosti o važnosti i podršci uloge oca u skrbi za djecu.

„Biti otac“ dio je međunarodne kampanje – globalne kampanje očinstva, koja se održava u preko 20 zemalja na 5 kontinenata.. Svrha MenCarea je podržati muškarce u njihovoj ulozi brižnih, poštenih, odgovornih i neagresivnih roditelja i skrbnika s ciljem potpunog razvoja djece.

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki