Profesionalci ugrožavaju zdravlje svog mokraćnog sustava
vozači koji svakodnevno ne mokre onoliko često koliko imaju potrebu. Kao npr
stručnjaci upozoravaju, odgađanje mokrenja može izazvati pojavu
“sindrom taksista”, koji uključuje brojne tegobe i
kvarovi.
Naravno, “vozači nisu jedini profesionalci koji se s time suočavaju
vjerojatnost da imate ovaj sindrom, ali samo jedna od mnogih
kategorije radnika koji zbog ekoloških ograničenja na radu
njih, mokre rjeđe nego inače. Njegovoj pojavi su skloni i
vozači kamiona, raznosači hrane i općenito oni koji to trajno ne čine
imaju izravan pristup WC-u nekoliko sati dnevno.
Ove kategorije stručnjaka mogu objektivno i subjektivno doživjeti urinarnu disfunkciju, neplodnost, urolitijazu, rak mokraćnog mjehura i infekcije mokraćnog sustava češće u usporedbi s neprofesionalcima
vozačima, ali i onima koji svoje profesionalne obveze obavljaju u zatvorenim prostorima“, objašnjava kirurg urolog-androlog dr. sc. Markos Karavitakis.
Nalazi studija tijekom posljednja 4 i više desetljeća o zdravstvenim problemima s kojima se suočavaju ljudi koji se bave takvim profesijama potvrdili su da dugotrajno sjedenje koje svakodnevno doživljavaju dovodi do bolova u mišićno-koštanom sustavu, dijabetesa, hipertenzije, pretilosti i kardiovaskularnih bolesti, zatvora, očnih bolesti bolesti, ali i stres. Osim toga, uočeni su problemi s mokraćnim sustavom, a prema svjedočanstvima samih pacijenata, glavni uzrok su nedostatni (ili nepostojeći) sadržaji na većini mjesta gdje bi se vozači mogli zaustaviti.
Iz ovih studija postalo je poznato da oni koji godinama potiskuju svoju potrebu
da mokre, stvaraju problem u svom mjehuru, koji na kraju zakaže
zadržati mokraću. U jednoj od tih studija, koja je provedena u
medicinskih sestara, uočeno je prenaprezanje mišića mokraćnog mjehura, što je dovelo do smanjenja osjetljivosti i povećanja njegovog kapaciteta, što je zauzvrat uzrokovalo visoku stopu cistitisa.
Među patologijama za koje je također utvrđeno da se pojavljuju kod onih koji ne mogu
redovito mokre tijekom cijelog posla, to su njegove infekcije
mokraćni sustav. Istraživači su pokazali da kronična distenzija uretre
mokraćnog mjehura s tlakom stalno većim od srednjeg arterijskog tlaka dovodi do smanjenja
protoka krvi i konačno na njegovu hipoksiju, koja je povezana s njegovim infekcijama
mokraćni sustav. Također, oni koji rade u zahtjevnim okruženjima sa
kao rezultat kroničnog voljnog rijetkog mokrenja, suočili su se s visokim rizikom od
osjetiti smanjeni protok urina, trigonitis i grčeve mokraćnog mjehura,
kao i epizode nokturije.
Učinci ograničenja unosa tekućine također su ozbiljni, kako bi se
minimizirati potrebu za mokrenjem. Oni koji slijede ovu taktiku dehidriraju i stvaraju mokraćne kamence. Ovom riziku izbjegnu samo oni koji imaju dnevni unos tekućine veći od 2500 ml. Osim toga, “muškarci koji inhibiraju pražnjenje mokraćnog mjehura vjerojatno će također imati problema s prostatom. Kod taksista se pokazalo da mogu biti anomalije sjemenih kanala, prostatodinija, prostatitis, ali i erektilna disfunkcija.
Zapravo, kineska studija taksista pokazala je da je prevalencija erektilne disfunkcije
disfunkcija u njegovih sudionika bila je 56,7%, znatno iznad stopa
predstavljena u muškoj populaciji Kine“, naglašava dr. Karavitakis.
“Vrijedi napomenuti da kronični prostatitis i smanjena plodnost kod njih
profesionalci imaju još jedan zajednički čimbenik rizika: produljeno
sjedeći položaj”. Kao što je pokazalo istraživanje na 2984 pacijenata, vozači su imali
značajno povećana učestalost poremećaja sperme.
Postotak se povećavao prema broju godina vožnje. Do istih su zaključaka došli i znanstvenici manje studije, koja je pokazala da su taksisti imali značajno manju učestalost normalnih tipova spermija te da je taj odnos ojačan kod onih koji su vozili duže
prostor. Znanstvenici su zaključili da je vožnja povezana s povećanjem temperature testisa koja je proporcionalna vremenu vožnje i
izloženost toplini vjerojatno je najvažniji čimbenik rizika za
smanjenje plodnosti kod vozača.
Međutim, popis problema s kojima se mogu suočiti
profesionalni vozači ne staju ovdje. Profesionalna vožnja može
također je faktor rizika za razvoj raka mokraćnog mjehura
iz nalaza jedne studije činilo se da postoji korelacija, koja je jačala
dalje što je duže trajanje rada vozača. Prema
istraživači ovaj odnos može biti posljedica povećanja izloženosti spojevima koji
vezano uz dizelsko gorivo, izloženost onečišćenju zraka općenito i
izloženosti benzinu ili motornom ulju.
“Kako bismo smanjili šanse za razvoj zdravstvenih problema u
mokraćnog sustava zbog dugotrajnog zadržavanja mokraće u
mjehura, profesionalni vozači bi trebali biti obaviješteni od svojih liječnika o tome
važnost pravilne prehrane, dovoljnog unosa tekućine, čest
mokrenje, ali i za praktične načine ograničavanja izloženosti područja
genitalija kod povišene temperature zbog duljeg boravka u
sjedalo u autu. Osim toga, država bi potencijalno mogla
osigurati stvaranje razgranatije mreže javnih zahoda. M’
na taj će način profesionalci biti zaštićeni, a troškovi smanjeni
potrebni su za njihovo medicinsko liječenje”, zaključuje dr. Marcus
Karavitakis.