Što je “sindrom taksista” i koje probleme uzrokuje?

Profesionalci ugrožavaju zdravlje svog mokraćnog sustava

vozači koji svakodnevno ne mokre onoliko često koliko imaju potrebu. Kao npr

stručnjaci upozoravaju, odgađanje mokrenja može izazvati pojavu

“sindrom taksista”, koji uključuje brojne tegobe i

kvarovi.

Naravno, “vozači nisu jedini profesionalci koji se s time suočavaju

vjerojatnost da imate ovaj sindrom, ali samo jedna od mnogih

kategorije radnika koji zbog ekoloških ograničenja na radu

njih, mokre rjeđe nego inače. Njegovoj pojavi su skloni i

vozači kamiona, raznosači hrane i općenito oni koji to trajno ne čine

imaju izravan pristup WC-u nekoliko sati dnevno.

Ove kategorije stručnjaka mogu objektivno i subjektivno doživjeti urinarnu disfunkciju, neplodnost, urolitijazu, rak mokraćnog mjehura i infekcije mokraćnog sustava češće u usporedbi s neprofesionalcima

vozačima, ali i onima koji svoje profesionalne obveze obavljaju u zatvorenim prostorima“, objašnjava kirurg urolog-androlog dr. sc. Markos Karavitakis.

Nalazi studija tijekom posljednja 4 i više desetljeća o zdravstvenim problemima s kojima se suočavaju ljudi koji se bave takvim profesijama potvrdili su da dugotrajno sjedenje koje svakodnevno doživljavaju dovodi do bolova u mišićno-koštanom sustavu, dijabetesa, hipertenzije, pretilosti i kardiovaskularnih bolesti, zatvora, očnih bolesti bolesti, ali i stres. Osim toga, uočeni su problemi s mokraćnim sustavom, a prema svjedočanstvima samih pacijenata, glavni uzrok su nedostatni (ili nepostojeći) sadržaji na većini mjesta gdje bi se vozači mogli zaustaviti.

Iz ovih studija postalo je poznato da oni koji godinama potiskuju svoju potrebu

da mokre, stvaraju problem u svom mjehuru, koji na kraju zakaže

zadržati mokraću. U jednoj od tih studija, koja je provedena u

medicinskih sestara, uočeno je prenaprezanje mišića mokraćnog mjehura, što je dovelo do smanjenja osjetljivosti i povećanja njegovog kapaciteta, što je zauzvrat uzrokovalo visoku stopu cistitisa.

Među patologijama za koje je također utvrđeno da se pojavljuju kod onih koji ne mogu

redovito mokre tijekom cijelog posla, to su njegove infekcije

mokraćni sustav. Istraživači su pokazali da kronična distenzija uretre

mokraćnog mjehura s tlakom stalno većim od srednjeg arterijskog tlaka dovodi do smanjenja

protoka krvi i konačno na njegovu hipoksiju, koja je povezana s njegovim infekcijama

mokraćni sustav. Također, oni koji rade u zahtjevnim okruženjima sa

kao rezultat kroničnog voljnog rijetkog mokrenja, suočili su se s visokim rizikom od

osjetiti smanjeni protok urina, trigonitis i grčeve mokraćnog mjehura,

kao i epizode nokturije.

Učinci ograničenja unosa tekućine također su ozbiljni, kako bi se

minimizirati potrebu za mokrenjem. Oni koji slijede ovu taktiku dehidriraju i stvaraju mokraćne kamence. Ovom riziku izbjegnu samo oni koji imaju dnevni unos tekućine veći od 2500 ml. Osim toga, “muškarci koji inhibiraju pražnjenje mokraćnog mjehura vjerojatno će također imati problema s prostatom. Kod taksista se pokazalo da mogu biti anomalije sjemenih kanala, prostatodinija, prostatitis, ali i erektilna disfunkcija.

Zapravo, kineska studija taksista pokazala je da je prevalencija erektilne disfunkcije

disfunkcija u njegovih sudionika bila je 56,7%, znatno iznad stopa

predstavljena u muškoj populaciji Kine“, naglašava dr. Karavitakis.

“Vrijedi napomenuti da kronični prostatitis i smanjena plodnost kod njih

profesionalci imaju još jedan zajednički čimbenik rizika: produljeno

sjedeći položaj”. Kao što je pokazalo istraživanje na 2984 pacijenata, vozači su imali

značajno povećana učestalost poremećaja sperme.

Postotak se povećavao prema broju godina vožnje. Do istih su zaključaka došli i znanstvenici manje studije, koja je pokazala da su taksisti imali značajno manju učestalost normalnih tipova spermija te da je taj odnos ojačan kod onih koji su vozili duže

prostor. Znanstvenici su zaključili da je vožnja povezana s povećanjem temperature testisa koja je proporcionalna vremenu vožnje i

izloženost toplini vjerojatno je najvažniji čimbenik rizika za

smanjenje plodnosti kod vozača.

Međutim, popis problema s kojima se mogu suočiti

profesionalni vozači ne staju ovdje. Profesionalna vožnja može

također je faktor rizika za razvoj raka mokraćnog mjehura

iz nalaza jedne studije činilo se da postoji korelacija, koja je jačala

dalje što je duže trajanje rada vozača. Prema

istraživači ovaj odnos može biti posljedica povećanja izloženosti spojevima koji

vezano uz dizelsko gorivo, izloženost onečišćenju zraka općenito i

izloženosti benzinu ili motornom ulju.

“Kako bismo smanjili šanse za razvoj zdravstvenih problema u

mokraćnog sustava zbog dugotrajnog zadržavanja mokraće u

mjehura, profesionalni vozači bi trebali biti obaviješteni od svojih liječnika o tome

važnost pravilne prehrane, dovoljnog unosa tekućine, čest

mokrenje, ali i za praktične načine ograničavanja izloženosti područja

genitalija kod povišene temperature zbog duljeg boravka u

sjedalo u autu. Osim toga, država bi potencijalno mogla

osigurati stvaranje razgranatije mreže javnih zahoda. M’

na taj će način profesionalci biti zaštićeni, a troškovi smanjeni

potrebni su za njihovo medicinsko liječenje”, zaključuje dr. Marcus

Karavitakis.

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki