Želite smršaviti? Pogledajte koje boje tanjura trebate jesti

Svatko tko za hranu koristi plave tanjure, manje jede, kaže psiholog Harald Brahm. Ovaj 74-godišnji znanstvenik godinama je radio u reklamnoj industriji, sve do 1981. kada je bio odgovoran za psihologiju boja na Sveučilištu primijenjenih znanosti u Wiesbadenu.

To je zato što plava boja pomaže da se opustite i jedete sporije, kaže Braem za FAZ. Ovo je još jedan razlog zašto većina Nijemaca naziva plavu svojom omiljenom bojom. Ako jedete na plavim tanjurima, jedete sporije i onda se brže osjećate siti… Na plave tanjure možete staviti čak i manje hrane nego na tanjure druge boje, a da i dalje imate osjećaj da ste siti, tvrdi njemački znanstvenik.

Prema Braemu, ovo je jedan čimbenik od kojeg možete imati koristi s dijetom. Žuta i crvena su, pak, boje koje povećavaju apetit i potrošnju. Crvena boja također dovodi do brže potrošnje, prema Braemu, što je jedan od razloga zašto restorani brze hrane često koriste ovu boju. Tu je financijski aspekt u prvom planu, “Fast food” restorani žele ostvariti prodaju, kaže. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća Brahm je bio jedan od inovatora prehrane i na njegov prijedlog Milka je predstavila ljubičastu kravu.

Snaga boja

Brahm je prije 30 godina napisao knjigu “Moć boja”, koja je prevedena na mnoge jezike: Boje su mnogo moćnije nego što ljudi misle. Imaju snažne učinke, koji ne mogu izbjeći kulturu bilo gdje u svijetu, objašnjava Brahm. Ovaj osjećaj boje uvelike je neovisan o vjeri i kulturi. Postoje tek male razlike, primjerice u Aziji na sahranama nose bijelo, dok u Europi nose crno.

Jesu li reakcije na boje genetske?
Brahm vjeruje da je naša reakcija na boje u našem genetskom kodu: u našoj DNK imamo zapise drevnih programa koji su fiksirani. Nesvjesno, uvijek reagiramo na isti način. Ti programski diskovi puni su arhetipova, odnosno iskonskih koncepata i obrazaca ponašanja. To se također odnosi na boje, tvrdi Brahm. Na primjer, crvena je i bila je boja vatre i krvi, pa je vrlo opasna za ljude. To i danas ima utjecaja: ako vidimo crvenu boju u velikim količinama, to izaziva tjeskobu, a možda čak i paniku. Od toga se ne možemo obraniti, objašnjava njemački psiholog.

Kako trgovina iskorištava znanje o boji

U supermarketu ionako znaju za učinak boje: crveno meso se koristi u reklamama kako bi meso izgledalo svježije, kaže Braem. Također, u drugim odjelima mogu prevariti osjetila: Tamno pakiranje kave smatra se puno težim i kava je puno jača nego što stvarno jest. Jer što je boja tamnija, kupac ima osjećaj da za novac koji plati dobije više, iako je sam proizvod skuplji, kaže.

Potrošnja je, također, uvijek bila iznimno važna stvar u svim kulturama. U prošlosti je tu bilo ognjište oko kojeg se okupljala zajednica. Danas je ognjište roštilj. Ovo jača zajednicu. Slika obitelji koja zajedno jede povezuje je puno više od odlaska u restoran.

Boja nije zamjena za zdravu prehranu

Međutim, kako ističu grčki nutricionisti iz APE-MBE, ako želite zdravu prehranu, ne biste se trebali oslanjati samo na boje. Namirnice s previše masnoće, šećera i premalo kretanja potpuno su pogrešna ideja u prehrani. Umjesto trikova s ​​bojama, trebali biste svjesnije gledati na zdravstvene probleme. A ako vas boje podržavaju, tim bolje…

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki