Kako kod djeteta probuditi interes za učenje

Motivacija za učenje nastaje stvaranjem uvjeta u prostoru za proučavanje svijeta oko nas.

Općenito, želja za učenjem, razumijevanjem svijeta i kretanjem naprijed sastavni je dio osobe. A zapravo, pružanje motivacije jednostavno će biti osiguravanje prostora i uvjeta u kojima će dijete biti zainteresirano za učenje, isprobavanje novih stvari sve dalje i dalje.

Od malih nogu djetetu je potrebno pokazivati ​​raznolikost svijeta koji ga okružuje, raznolikost aktivnosti i kreativnost.

Djeca su znatiželjna, njihov um je po prirodi radoznao, a ako od samog početka osigurate hranu koja će zadovoljiti radoznalost uma, onda, reklo bi se, dijete to osjeti.

Globus
Fotografija: © Belnovosti

Naravno, na tom putu važno je pratiti djetetove sklonosti prema nečemu, njegove osobne interese i strasti, ne vršiti pritisak i ne nametati svoje mišljenje, ne pokušavati ostvariti svoje snove iz djetinjstva. Na tom putu važno je biti vodič i pomoćnik, stražnjica.

Riječima sve izgleda jednostavno, ali ovaj proces je složen, nepredvidiv, ali fascinantan.

Prilikom odabira metoda poticanja dječje motivacije za učenje potrebno je voditi računa o kojoj se dobnoj skupini dijete trenutno nalazi.

Mala djeca obično djeluju iz intrinzične motivacije. Uključuje unutarnji interes, znatiželju, radoznalost. Ovo je savršena opcija motivacije. A za djecu u ovoj dobnoj skupini preporuča se ne ometati dijete i slijediti njegov interes, podržavati ga i ohrabrivati ​​na svaki mogući način.

U osnovnoškolskoj dobi dolazi do izražaja vanjska motivacija, tu mogu doći do izražaja emocije, želja da se preuzme određena uloga u razredu, da se bude primijećen, da se osjeća značajnim, da se slijedi autoritet.

U ovoj dobnoj skupini najvažnije je ne pogriješiti roditelje. Ne nameći svoje mišljenje, ne vrši pritisak i ne fokusiraj se na niske ocjene. Naprotiv, djetetu treba pokazati da ocjene nisu najvažnije i da nisu jednake stvarnom znanju.

Uloga učitelja, njegova bistrina, karizma i kvalifikacije vrlo su važni. Važan je kontakt između učitelja i učenika. Ako je sam učitelj strastven za svoj predmet, tada će moći zainteresirati dijete i natjerati ga da se zaljubi u predmet.

Sumirajući sve gore navedeno, možemo istaknuti glavne metode motivacije:

  • osobni interes, znatiželja;
  • ohrabrenje, javno priznanje;
  • izbor kvalificiranih nastavnika;
  • podrška za sve napore i odsutnost kazni i uskraćivanja za niske performanse;
  • osobni primjer roditelja;
  • okolina, primjeri u okolini;
  • poučavanje odgovornosti i samostalnosti.

Osobni primjer roditelja zaslužuje posebnu pozornost. To je vrlo snažna motivacija koja ne zahtijeva nikakvu manipulaciju s djetetom, frustraciju oko odabira metode i utjecaj na motivaciju.

Želja za učenjem, novim iskustvom, postizanjem ciljeva, težnjom ka rezultatima jednostavno se ugradi u dijete tijekom života. Djeca sve preuzimaju od roditelja kao osnovu na koju se nadograđuje osobno iskustvo.

A ako sami roditelji vode aktivan stil života i rade na svojoj motivaciji, tada njihova djeca možda neće morati uopće birati metode motivacije.

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki