Dijete, kao i svaka odrasla osoba, teži rastu, ali da bi taj rast bio uočljiv i razumljiv, potrebno je razumjeti na čemu bi se trebao temeljiti vaš rast.
Ako dijete ne piše dnevnik, tada će ga, sukladno tome, morati konstruirati u odnosu na druge ljude, posebno vršnjake.
A to će dovesti do toga da dijete u budućnosti bude ovisno o mišljenjima drugih ljudi, a to otežava formiranje bilo kakvih osobnih karakteristika.
Više o tome zašto dijete treba voditi osobni dnevnik govori nam stručni obiteljski liječnik Valentin Shishkin.
Dijete će biti prosjek, pokušati biti kao svi ostali. A da bi dijete imalo jedinstvenost, mora ga se naučiti voditi dnevnik i objasniti zašto je to potrebno. Dnevnik je potreban samo kako bi dijete shvatilo koliko se kreće u svom rastu. Potrebno je da se dogodi praćenje kako bi on to pročitao. Ne možete čitati njegov osobni dnevnik bez djetetovog dopuštenja.
Uostalom, glavna poanta dnevnika je izraziti ono što se drugoj osobi ne može reći, kao i popuniti unutarnji osobni rast koji se bilježi u odnosu na vitalne trenutke, koji zadire u najdublje strune duševne organizacije osobe, i njihov odnos prema tim trenucima.
Kad dijete u budućnosti bude ponovno čitalo svoj dnevnik, shvatit će da mu je u tom trenutku bio važan, najvažniji u životu, a sada mu se čini manje važnim ili, naprotiv: kao Ispalo je, tada sam shvatio da je to toliko važno, ali sada to nemam, odnosno dijete će moći shvatiti da tada treba nešto raditi i krenuti u drugom smjeru.
Stoga se isplati čitati djetetov osobni dnevnik samo ako dijete vjeruje u smislu čitanja i citira vlastiti dnevnik. Ovdje ni u kom slučaju ne možete nikoga prisiljavati, a ne možete ni čitati. Zašto?
Ako ga pročita odrasla osoba, on će u skladu s tim promijeniti svoj stav prema djetetu ili će pokušati nekako promijeniti te misli koje postoje u datom trenutku. Ali ako se odrasla osoba prisjeti kako se razvijala njegova percepcija svijeta, formirao njegov svjetonazor, tada će se sjetiti da su njegove misli i svjetonazor u tom trenutku mogli biti puno gori i djetinjastiji.
Činjenica da će osoba pokušati što više sustići svoj svjetonazor može uvelike narušiti interakciju povjerenja između odrasle osobe i djeteta. A upravo je povjerenje osnovni čimbenik izgradnje odnosa.
I što je najvažnije, povjerenje između roditelja i djeteta ključ je sigurnosti samog djeteta. Jer u ovom slučaju, ako dijete ima bilo kakve nedoumice, na primjer, što učiniti u određenoj situaciji, prvo će se obratiti roditeljima.
A roditelji će uz odgovarajuću razinu povjerenja moći ispravno utjecati na djetetov izbor i učiniti ga ispravnim, već primijenivši svoje životno iskustvo u određenoj situaciji. Ali opet, o odluci treba razgovarati na način da dijete ne smije ni sumnjati da je ono konačna osoba koja će donijeti odluku, bez obzira o čemu se radi: o upisu na fakultet, odnosima s vršnjacima, s suprotnog spola, i na bilo kojem stupnju dobnog razvoja, uključujući 60 godina, kada je glavno da su roditelji u to vrijeme živi.