Zagreba Lajfhaki

Kako odgojiti malog džentlmena: psiholog otkrio tajne

Odgoj djece još od vremena pračovjeka, kada su robovi koji su ih vodili na školovanje, socijalizaciju djece i usavršavanje nazivali riječju učitelj, pa do danas uvijek se odvija primjerom i ponavljanjem znanja.

Primjer djetetu može biti bilo što: ono što vidi, ono što čuje, ono što ima općenito značenje. Tako nastaje koncept uvjetne sigurne norme, napominje psiholog Andrej Kaškarov. Dijete, primjerice, u dobi od 4 godine još ne razmišlja svjesno u svim kategorijama, ali već može objasniti ono što vidi i razumije vlastitim, ponekad i originalnim riječima.

Na primjer, ako majka loše govori “na glas” o prijateljici, ali se slatko nasmiješi u razgovoru s prijateljicom, to ne promiče djetetovoj pažnji.

Što se tiče gospodina, koncept ima mnogo naglasaka, ali u naše vrijeme postao je konvencionalan. Ipak, ako uzmemo u obzir glavne komponente koncepta – čast, dostojanstvo, pažljivu pažnju i nježnost prema ženi, njezinu zaštitu, tada se možemo odmah prisjetiti riječi Sherlocka Holmesa (Arthur Ignatius Conan Doyle): džentlmen ne bi trebao razmišljati o opasnosti kada dama treba pomoć.

Fotografija: Pixabay

Sve je to uvjetovano danas, kada su karakteristike ponašanja i primjene, motivacija i odgojni “primjeri” moderne žene daleko od “ideala” viktorijanske i kasnije Engleske, “slabost” dame je uvjetovana kako u dječjem vrtiću tako iu odraslim manifestacijama. karaktera. I sva djeca to vide.

Situacija donekle otežava odgoj dječaka u duhu džentlmenstva, no i danas je to ipak moguće ako dječak pred očima ima pozitivan muški primjer oca koji se u obitelji ponaša “gospodski”.

Da bi se uključio u ovu vrstu ponašanja, muškarac mora biti voljan, ali ne mora to učiniti. To su današnje realnosti. A u džentlmenskom razumijevanju, ponašanje muškarca ne ovisi o okolnostima situacije: on jednostavno “duguje” dami.

Neke dame više vole pedagošku poziciju, gdje je bolje nemati tatu nego onog koji, po njihovom subjektivnom mišljenju, nije za školovanje. Ali to je vrlo uvjetno i … prepuno roditeljskih pedagoških pogrešaka, što se događa “stalno”.

Odabir elemenata odgoja dječaka ovisi o konkretnoj situaciji, a opće usmjerenje je da se prema ženi treba odnositi delikatno i obzirno, odnosno misliti ne samo na sebe, već i na nju.

Jedan praktični element relevantan za današnje odnose i praksu je dati primjer i naučiti dječaka da djevojčicama (sestrama, majkama, djevojčicama u vrtiću i možda u školi) poklanja cvijeće. Praktično to tako funkcionira.

Recite svom djetetu kako bi djevojčice voljele od njega dobiti cvijeće na dar. Čak i bez razloga, možete otići u cvjećarnicu i odabrati buket(e) – za svoju sestru, majku ili djevojke koje poznajete. Neka mladić odabere ili čak plati (vašom plastičnom karticom). Ova odluka pruža nekoliko korisnih vještina: sam ju je izabrao, želio ju je pokloniti, sam ju je platio. Odnosno, funkcionira konvencionalni muški obrazovni model “izbor-odluka-akcija”.

Po istom principu, ako vam to postane navika i ojačate je drugim primjerima i elementima “džentlmenskog” obrazovanja, možete mladog čovjeka uvesti u džentlmensku kulturu. Ali glavna stvar još uvijek nije jednokratan, već sustavan jasan primjer, a po mogućnosti muški.

Exit mobile version