Prema neuropsiholozima, koncentracija dječje pažnje može se povećati kao rezultat kombiniranja dvaju smjerova rada mozga.
A sada – jednostavnim riječima: možete trenirati svoje pamćenje obavljajući nekoliko zadataka u isto vrijeme, na primjer, njihati se na dasci za ravnotežu i rješavati primjere.
Autor ove tehnike je N.I. Zhinkin, koji je proučavao proces kodiranja različitih vrsta percepcije.
Tijekom rada, znanstvenica je provela eksperiment u kojem su sudionici zamoljeni da čitaju tekst u sebi i istovremeno slušaju drugi tekst. Kako bi razumjeli tekst koji se čita, sudionici su se morali apstrahirati od teksta koji su čuli i svu svoju pažnju koncentrirati na ono što čitaju.
Nakon čitanja, psiholog je usporedio odgovore ispitanika koji su čitali u mirnom okruženju s onima koji su čitali uz prisutnost smetnji.
Iznenađujuće, sudionici koji su čitali u uvjetima smetnje uspjeli su zapamtiti i razumjeti više informacija. To je zbog činjenice da su bili prisiljeni koncentrirati se na tekst kako bi uspješno izvršili zadatak.
Te su se ideje na kraju razvile u tehnike neurostimulacije, koje kombiniraju jedan kognitivni proces s drugim, suprotnim procesom, kako bi se poboljšala percepcija kroz fokus.
Ali postoji jedan “ali”: prema nekim roditeljima, metoda nije prikladna za svu djecu – neka mogu pokazati visoku učinkovitost učenja samo u mirnom okruženju, bez smetnji.
To se može objasniti činjenicom da je tehnika u početku bila dizajnirana za zdrave ljude, pa je stoga treba koristiti s oprezom u slučaju svakog pojedinog djeteta, uzimajući u obzir njegove mogućnosti i karakteristike tijela.
Prethodno smo vam rekli kako odvratiti dijete od žvakanja olovaka i penkala.