Zagreba Lajfhaki

Psiholog Andrei Kashkarov ispričao je kako dnevna rutina utječe na dijete

Tijelo svake osobe bolje funkcionira kada su osnovne i druge potrebe zadovoljene u skladu s ustaljenim dnevnim navikama – u aktivnosti, odmoru, prehrani.

Ovo je režim – raspored radnji za tijelo, koji je redovitim ponavljanjem postao stabilna navika. Ali navike se također mogu promijeniti.

Učinkovitost utjecaja režima na psihu ovisi o percepciji određene osobe, tako da jedan režim nije prikladan za sve, ali postoje individualne karakteristike i potrebe.

Djeca u ovom slučaju nisu iznimka. Dodatno i pozitivno uspostavljen raspored stabilizira njihovu emocionalnu pozadinu, eliminirajući i smanjujući neizvjesnost.

Fotografija: Pixabay

Upravo je neizvjesnost, nepoznanica budućeg trenutka i vremena kod djeteta glavni uzrok strahova, dakle pogoršanja kvalitete percepcije, socijalizacije i života općenito, kaže psihologinja Andrej Kaškarov.

Stoga je glavna stvar kojoj pomaže stabilan raspored dječjih aktivnosti osjećaj predvidljivosti bliske budućnosti i sutrašnjice. Provjeravajući ovaj raspored, djeca imaju priliku uključiti se i pripremiti se za nadolazeće događaje.

Uz dobru mentalnu pozadinu, djeca imaju dobru razinu imuniteta protiv bolesti, sastav krvi je blizu normalnih vrijednosti, stoga se tijelo razvija što je moguće bolje.

Sljedeće će također pomoći u stvaranju rasporeda i načina aktivnosti. Može se raspravljati o značaju astrologije za ljude ili o predispoziciji tijela da mijenja svoje stanje ovisno o Mjesečevim fazama; ovo pitanje nije u potpunosti proučeno i postoje različite verzije, uključujući i one u korist uzimanja u obzir takve ovisnosti.

Međutim, postoji učinkovitiji i pristupačniji način da gotovo svi provjere vlastiti bioritam, a to je također sustav čija analitika daje dobre zaključke o individualnim postavkama pojedinog živog organizma.

Jednostavan način je ovaj. Izgradite grafikon i zabilježite dnevne vrijednosti prema svojim osjećajima za 5-6 (ili više) mjeseci: prema OX – svaki dan, prema OY – od “minus 10” do “plus 10” procjena vašeg stanja .

Jasno je da se radi o krajnje subjektivnoj analizi, ali bolje i to nego ništa. Na grafikonu nacrtajte duž točaka linije “zdravlje” (fizičko stanje), “raspoloženje” (udobnost), “mentalno” (emocionalna pozadina, raspoloženje), “snaga” (energija) – popis se može prilagoditi i nadopuniti .

Još je bolje ako je raspored strukturiran ne samo po danu, već i po satu.

Pomoću ovog rasporeda moguće je nakon dugotrajnog promatranja analizirati obrasce za konkretnu osobu (dijete) te na temelju analitike kreirati individualno orijentiran dnevni režim treninga, rada, prehrane i odmora.

Problem je u tome što je djeci teško pratiti takvu obaveznu fiksaciju, a vi kao roditelji ne možete sasvim objektivno osjetiti stanje svog djeteta. Ali sama ideja je vrijedna pažnje.

Što se tiče prehrane, rada i odmora – u prvom slučaju, tijelo, naviknuto jesti hranu “na sat”, bolje je energetski podešeno, metabolizam se poboljšava, a raspoloženje se poboljšava zbog stabilne raspodjele rada i odmora.

Zdrav san u skladu s dnevnom rutinom jednako je koristan za dijete kao i za odraslu osobu. Ni popodnevno spavanje nije iznimka. Dijete raste, čini se, neprimjetno, ali rast se uvijek može zabilježiti, čak iu snu.

Radna aktivnost, tjelesno vježbanje i redoviti treninzi istodobno također pridonose boljoj kvaliteti života, osjećaju i raspoloženju od iznenadnih ili jednokratnih manifestacija aktivnosti.

Sukladno tome, dnevna rutina može biti drugačija. Glavna stvar je njegova stabilnost.

U praksi postoji mnogo preporuka kako “ispravno” organizirati dnevnu rutinu, ali one nisu uvijek izvedive ovisno o okolnostima, primjerice nastava u sportskim grupama ne može se prilagoditi svakom djetetu pojedino.

I jasno je da moramo koristiti improvizirano. U ovom slučaju, pomoći će vam da ne odustanete od planiranja i svakodnevne rutine, već da podijelite prerogative.

Uspostavite obavezan i stabilan raspored: na primjer, jutarnje vježbe u 7 ujutro, doručak u 7.30, večernja šetnja ili trčanje pola sata u 20.30.

A vrijeme (osim za stabilne aktivnosti) može biti slobodno i iskorišteno za nove ili druge zadatke, događaje, aktivnosti.

Exit mobile version