Zagreba Lajfhaki

Psiholog Andrej Kaškarov objasnio je zašto se djeca boje klaunova

Svi se ljudi boje nepoznatog, a djeca posebno. Međutim, ne može se reći da su zabrinutosti iste razine i pozadine.

Ne boje se sva djeca i ne uvijek. A u ovom polju rizike je moguće ublažiti ako ih poznajete i razumijete.

Klaunizam je nastao prije 2-3 stoljeća kao cirkuski žanr ekscentričnosti i lakrdije u londonskim kazalištima komedije i farse, djelomično zahvaljujući radu engleskog komičara G. Grimaldija.

Komične scene kratkog trajanja privlačile su pozornost javnosti za razliku od “ozbiljne” drame ili gledanja dresiranih životinja.

Fotografija: Pixabay

Štoviše, u početku je klaunerija bila namijenjena posebno odraslima koji su razumjeli sarkazam skriven iza nagovještaja. U biti, to je umjetnost, čiji je jedan od najsjajnijih predstavnika bio Chaplin.

Dječje preferencije ili strahovi izravno su povezani s nerazumijevanjem sarkazma i vanjskih oblika (kolorita) svojstvenih klaunarstvu. I također s nedostatkom iskustva asocijativnog razmišljanja u djetinjstvu.

Što se tiče stvarne i svakodnevne komunikacije, dijete je naviknuto nositi se s prirodnom vizualizacijom, pa čak i “Djeda Mraza” sumnjiče na neiskrenost već u dobi od 3-4 godine, pogotovo kada na dnu vire trake iz tatinih gaća. njegov krzneni kaput.

I ako je djeci više-manje jasan tradicionalni karakter Nove godine, onda najveći utjecaj na vrijednosne sudove imaju dječji strahovi od nepoznatosti i nepredvidivosti lika, kaže psihologinja Andrej Kaškarov.

Jarka boja lica, ponekad kontradiktorna i iracionalna (veliki nos i usta, „nesrasle“ obrve, izbočeno čelo), neproporcionalni oblici u odjeći i posebni izrazi lica povezani s recitiranjem kratkih monologa i dijaloga, uz jasno šaljivo ponašanje klaunovi, mogu izazvati nerazumijevanje, pa i odbacivanje djece u određenoj dobi.

Dječji strah od klaunerije proizlazi iz nesklada između vidljivog i očekivanog.

Mijenjanje svijesti i percepcije djece postiže se vježbanjem i treningom. Kad bi se u društvenoj komunikaciji kod kuće iu predškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama klaunovima posvetila pozornost na isti način kao i drugim likovima prilagođenim djetetovoj psihološkoj percepciji – ježevima i Djedovima Božićnjacima – onda bi strahovi vrlo brzo nestali, a prisutnost klaunova u životu postala navika.

Stoga je jedan od učinkovitih i razumnih načina odgoja djeteta kako bi se ublažili njegovi strahovi česte priče i predstave klaunova kod kuće u obliku prethodne pripreme.

A također i objašnjenje tko, kada i zašto glumi klaunove.

Ako se djetetu na vrijeme objasni bit fenomena – da “veseljak” – klaun radi za njega, a ne obrnuto – da plaši, izaziva negativne emocije ili zadirkuje, tada će dijete bolje razumjeti kazališnu predstavu i možda čak želi sudjelovati u njoj, na primjer, ulaskom u dijalog ili udaranjem klauna po šeširu pjenastom.

Slikovito rečeno, ako kod kuće otac “radi” kao klaun za svoju djecu – barem navečer, pa čak i na određeno vrijeme nakon svog glavnog posla zarađivanja sav novac svijeta sa strane, onda takvo dijete radi nema straha od klauna i ovog žanra, uključujući i cirkusku umjetnost, čak ni u nedomaćim uvjetima.

Exit mobile version