Zagreba Lajfhaki

Psihologinja Olga Makarova ispričala je kako crtići utječu na dijete: šteta i korist

Razvijati i ne štetiti: o crtićima i dječjoj psihi.

Psihologinja Olga Makarova ispričala je kako crtići utječu na dijete: šteta i korist.

Mnogi stručnjaci govore o opasnostima i prednostima crtića, nitko od nas ne može zamisliti djetinjstvo bez gledanja omiljenih crtića.

Koliko često, u kojoj količini i na koje teme dijete može gledati crtiće? Koja je njihova šteta i opasnost? Kako regulirati vrijeme gledanja?

Fotografija: Pixabay

1. Obrazovna funkcija

Edukativni crtići imaju pozitivan učinak na dijete. Na razigran način naučit će razlikovati boje, predmete te naučiti jednostavne brojeve i slova.

Osim toga, ova prezentacija gradiva omogućuje vam da učenje tretirate kao uzbudljivo putovanje.

2. Poticanje kognitivnih funkcija

Uz pomoć crtića dijete uči i logično zaključivati, analizirati i uspoređivati ​​te uspoređivati ​​svojstva i kvalitete predmeta.

Osim toga, crtići uče djecu koristiti slušne i vizualne analizatore, upravljati pažnjom i učiti nove pokrete.

3. Lingvistika i crtani film

Uz pomoć crtića dijete s lakoćom savladava nove riječi i rečenice, kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Smiješne pjesme i izreke omogućuju djeci da bez većih poteškoća zapamte i najteže riječi.

Uz pomoć crtića, dijete značajno proširuje svoje horizonte: može putovati u različite zemlje i upoznati se s tradicijama naroda svijeta, povećava erudiciju, raspoloženje, ublažava stres, potiče kreativnost, maštu i domišljatost.

No, osim pozitivnih čimbenika, crtići mogu imati i negativan utjecaj:

1. Nasilje i nepristojnost. Čak iu najljubaznijim crtićima postoji jurnjava, rivalstvo i natjecanje, ponekad i otvoreno maltretiranje jednog lika nad drugim.

Važno je osigurati da dijete ne gleda crtiće sličnog sadržaja.

2. Emocionalna odvojenost, nestvarnost. Često je u crtićima emocionalna strana radnje pretjerano iskrivljena. Junak trči i ne umara se, pada i ne ozljeđuje se, bori se i kao da se ništa nije dogodilo nastavlja svojim putem.

U ovom slučaju, važno je razgovarati s djetetom o činjenici da stvarni život i animacija imaju niz razlika i pokušati ne dovršiti gledanje takvih crtića.

3. Neposlušnost, sjedilački način života, psovanje. Ponekad se djetetu neki lik ili radnja toliko svidi da je spremno sjediti cijeli dan gledajući svoje omiljene epizode.

Osim toga, u svakoj radnji postoje negativni likovi koji mogu ukrasti, psovati, boriti se i voditi asocijalan način života.

Važno je razgovarati s djetetom ako među njegovim omiljenim crtićima ima onih u kojima se dosađuju slični likovi.

Objasnite djetetu da je u stvarnom životu takvo ponašanje neprihvatljivo i da može izazvati agresiju, izolaciju među prijateljima i obitelji, ali i zasluženu kaznu.

Osim toga, važno je jasno pratiti vrijeme gledanja: ne dopustite djeci da gledaju crtiće više od 1 sata dnevno. Pokušajte zaštititi svoje dijete od korištenja gadgeta prije i nakon buđenja.

Druga opasnost crtića je da je dijete uronjeno u virtualni svijet, ali ne dobiva povratnu informaciju.

Reagira na junaka, vizuale, ali ne uči “živjeti” svoje emocije, jer je to moguće samo u kontaktu s drugom, živom osobom – bratom, sestrom ili roditeljem.

Takvo zaglavljivanje i gomilanje neproživljenih emocija može izazvati stres, odvojenost i nemogućnost komunikacije i komunikacije u budućnosti.

Zato je važno da roditelji održavaju kontakt s djetetom, komuniciraju, provode vrijeme zajedno, šetaju i ponovno upoznaju svijet, gledaju na stvari koje su odraslima poznate na nov način odmah otvorenim očima djeteta.

Exit mobile version