Zagreba Lajfhaki

Savjeti kako naučiti svoje dijete upravljati svojim vremenom

Nije tajna da je sposobnost upravljanja svojim vremenom važna osobina ličnosti.

Upravljanje vremenom, ili upravljanje vremenom, ne samo da pomaže vašem djetetu da završi svoje zadatke na vrijeme, već pomaže i u smanjenju razine stresa dok ih izvršava.

Zašto je djetetu potrebna sposobnost upravljanja vlastitim vremenom i kako to postići? Bočkina Elena.

Većina djece obavlja više vremenski ograničenih zadataka svaki dan. Ti zadaci uključuju obrazovne aktivnosti, pripremu domaće zadaće, dodatne dijelove i organiziranje vremena za odmor. Ako dijete vidi granice vremenskih razdoblja dodijeljenih za određenu aktivnost, može pravilno rasporediti svoje napore kako bi postigao najbolji rezultat.

Zašto je upravljanje vremenom važno?

Sposobnost upravljanja vlastitim vremenom, odnosno upravljanje vremenom, daje djetetu nekoliko prednosti:

Fotografija: Pixabay
  • formira se vještina određivanja prioriteta;
  • razvijaju se analitičke sposobnosti;
  • formira se vještina raspodjele vremena za obavljanje nekoliko zadataka;
  • razvija sposobnost rješavanja više problema istovremeno;
  • pomaže smanjiti stres tijekom obavljanja zadatka;
  • formira se neovisnost;
  • formira se vrijednost vremena.

Zahvaljujući formiranju ovih vještina, dijete stječe:

  • vrijeme za odmor;
  • slobodno vrijeme za svoju omiljenu aktivnost;
  • domaća zadaća napravljena na vrijeme.

Koji su neki savjeti za podučavanje djece kako upravljati svojim vremenom?

Djetetu je prilično teško samostalno naučiti upravljati vlastitim vremenom, jer nema vještine upravljanja vremenom i ne može samostalno postavljati prioritete u procesu rješavanja problema. Odrasla osoba može pomoći svom djetetu. Postoji mnogo načina da naučite svoje dijete upravljati svojim vremenom. U nastavku predstavljamo neke od njih.

Recite svom djetetu o promjenjivim vremenskim ciklusima

Vremenski ciklusi uključuju godišnje, dnevne i mjesečeve cikluse. Proučavajući te cikluse, dijete vizualno proučava prolazak vremena. On može ugraditi svoj život u te cikluse. U tome će vam pomoći nekoliko jednostavnih zadataka (skup zadataka izradila je E. V. Bochkina zajedno sa zaposlenicima Moskovskog znanstvenog i praktičnog centra za dječju psihoneurologiju u sklopu programa “Ja i vrijeme”, usmjerenog na obogaćivanje intelektualnog razvoja i razvoja sposobnost snalaženja u prostoru i vremenu):

  • Nacrtaj što će se sljedeće dogoditi.

Tijekom ove igre odrasla osoba nudi djetetu list podijeljen na dva dijela. Na jednom od njih odrasla osoba crta radnju koja se odvija danju ili noću. Zadatak djeteta bit će nacrtati radnju koja će se odvijati s istim likovima na istom mjestu u suprotno doba dana. Na primjer, odrasla osoba je nacrtala dan, automobil je izašao iz garaže, a pored njega je bila kuća u kojoj su svjetla bila ugašena. Dijete u svojoj polovici crta noć, auto je u garaži, svjetla su upaljena na prozorima kuće.

  • Odgonetnite što će se dogoditi.

Odrasla osoba nudi djetetu list podijeljen na 4 dijela. Prvi od njih prikazuje radnju koja se dogodila na samom početku (na primjer, ujutro ili zimi).

Dijete se suočava sa zadatkom da nastavi priču u preostalim vremenskim razdobljima. Na primjer, djevojčica se ujutro budi, danju se igra, navečer čita knjigu, a noću spava. Ovdje je važno pokazati djetetu da se tijekom dana događa puno aktivnosti i da živi u sličnoj dnevnoj rutini.

  • Napiši bajku o čudaku.

Zamolite svoje dijete da s vama osmisli priču o nepostojećem liku koji se našao u našem svijetu i pokušava se prilagoditi dnevnim i godišnjim ciklusima na našem planetu. Pokušajte osigurati da dijete vidi nesklad između svojih postupaka i onoga što je uobičajeno (ide u krevet kad se svi probude, zimi šeta ulicom u kupaćem kostimu itd.).

  • Igrajmo se dan i noć.

Pozovite svoje dijete da prikaže radnju životinje ili ptice tijekom dana i noći. Naglasite da neke životinje imaju cirkadijalne cikluse koji nisu sinkroni (sova danju spava, a sjenica je budna; jež lovi noću, a pas spava itd.)

S djetetom napravite dnevni i tjedni raspored.

Ti rasporedi trebaju uvijek biti na vidljivom mjestu kako bi im se dijete moglo više puta vraćati. Ovaj raspored treba prilagoditi ako primijetite da dijete teško prati raspored ili nema vremena za odmor.

Kreirajte vlastitu dnevnu rutinu za svoje dijete

Započnite s jednostavnim radnjama koje mora izvršiti tijekom dana i podsjetite ga da na rasporedu ima nedovršene radnje. U ovu rutinu možete uključiti i rutinske trenutke – odlazak na spavanje i buđenje, budući da je to osnova za kreiranje vremenskih okvira tijekom dana.

Koristite mjerač vremena

Proces obavljanja kućanskih poslova može se diverzificirati uz pomoć igre “Tko je brži?”. Postavljate mjerač vremena i s djetetom dogovarate natjecanje u ispunjavanju zadatka (na primjer, tko može pospremiti igračke prije nego što mjerač vremena zazvoni). To će pomoći djetetu da razumije ograničena vremenska razdoblja i da se usredotoči na dovršavanje zadatka.

Objasnite svom djetetu posljedice kršenja vremenskih granica.

Nježno objasnite djetetu da će imati manje vremena za odmor i igru ​​ako kasnije počne raditi zadaću.

Napravite raspored korištenja gadgeta

Svi gadgeti su alati koji “ubijaju” vrijeme ako se ne koriste kao sredstvo učenja. Stoga je potrebno napraviti jasan raspored unutar kojeg može igrati svoje omiljene igre.

Pomozite i ohrabrite svoje dijete

Ako je dijete postiglo svoj cilj, pohvalite ga, ako u nečemu ne uspije, učinite to zajedno ili pokažite moguća rješenja.

Kao što vidimo, glavni zadatak podučavanja djeteta upravljanju vremenom je da ono shvati važnost vremena. Ovo je dug proces koji zahtijeva dodatnu pažnju i pomoć. Odrasla osoba treba pomoći svom djetetu, vodeći ga prema ostvarenju cilja.

Provjereno od strane urednika
Exit mobile version