Zagreba Lajfhaki

Sve o odnosima s Lucijom Taskovom: Važnost svjesne komunikacije

Komunikacija je često naučeno ponašanje na koje utječu roditelji, vršnjaci i uzori. Korisno je naučiti načela svjesnosti i primijeniti ih na odnose i društvene interakcije.

Svjesna komunikacija uključuje svijest o tome kako netko komunicira s drugima u sadašnjem trenutku. Empatija i aktivno slušanje dva su najučinkovitija načela svjesne komunikacije.

Međutim, postoje i druga načela koja treba imati na umu tijekom svjesne komunikacije. Praksa svjesne komunikacije usmjerena je na sljedeće principe: aktivno slušanje, empatija, svjesnost, odgovornost, suosjećanje, ranjivost, integritet, poniznost, prihvaćanje, strpljenje, otvorenost.

Svjesna komunikacija ne samo da poboljšava komunikaciju unutar odnosa, već pridonosi i mentalnom zdravlju. Poboljšava emocionalnu regulaciju i socijalne vještine.

Svjesna komunikacija poboljšava raspoloženje, otpornost i povezanost. U isto vrijeme, također smanjuje razinu stresa.

Da bi se izgradile navike svjesne komunikacije koristeći se njezinim cjeloživotnim načelima, može se raditi na jačanju karakteristika kao što su opraštanje i zahvalnost, ali i na informiranom donošenju odluka, vodstvu, značajnim odnosima i vezama u zajednici. To se može poboljšati nekim tehnikama svjesnosti.

Zahvalnost i oprost nisu samo za drugu osobu, već i za nas same. Možemo cijeniti svoje živote, krenuti dalje od situacija koje su se dogodile i vidjeti svijetlu stranu stvari.

Pokušajte biti suosjećajni kada komunicirate s drugima, čak i kada naiđete na neslaganje.

Iako mislite da je drugoj osobi učinjena nepravda, pokušajte uzeti u obzir njezine osjećaje, uvjerenja i mišljenja, a da ne umanjujete svoja.

Samosuosjećanje je nedavno popularan koncept u polju psihologije. Teorija samoosjećanja naglašava važnost načina na koji ljudi komuniciraju sami sa sobom.

Prije nego što možete učinkovito komunicirati s drugima, morate znati kako se ponašati. Riječi i misli koje povezujete s onim što jeste utječu na to kako vidite svijet oko sebe i kako se predstavljate. Učenje kako sebe smatrati odgovornim, a da pritom ostanete suosjećajni, proces je koji traje. Važno je biti svjestan kako reagirate na situacije i kako se odnosite prema drugima. Ako ste samosvjesni u svojim interakcijama s drugima, možete prepoznati kada ste u krivu i raditi na poboljšanju situacije. Ponekad možda ne shvatite kada ste nekoga uvrijedili. Perspektiva svake osobe i reakcije na situacije su različite. Ljudi također imaju specifične emocionalne okidače. Drugim riječima, samo zato što se ono što ste možda rekli ili učinili ne čini kao nešto što bi povrijedilo vaše osjećaje, ne znači da je tako i drugima. Ako se čini da ste nekoga uzrujali namjerno ili nenamjerno, može pomoći tijeku komunikacije ako se iskreno ispričate.

Izražavanje osjećaja može biti teško, ali to dugujete sami sebi. Otvaranje će omogućiti drugoj osobi da učini isto i stvoriti ugodno okruženje za učinkovitu komunikaciju. Model transparentnosti u odnosima koji su vam važni.

Ponekad je komunikacija temeljena na umu teška kada se prijeđu granice. Osoba može nenamjerno reći nešto da vas isprovocira. Ne možete uvijek kontrolirati ono što ljudi govore, ali možete biti odgovorni za granice koje si postavite.

Upoznajte sebe obraćajući pozornost na svoje emocije i okidače koji ih pokreću. Učenjem o svojoj osjetljivosti, možete je izraziti nekome ako vas je uvrijedio. U redu je ako to nije netko s kim se ne osjećate ugodno biti ranjivi. Važno je da ste već svjesni što vas muči i znate kako obraditi svoje emocije.

Exit mobile version