Zagreba Lajfhaki

5 najčešćih mitova o djeci i tehnologiji

Fotografija: Thinkstock/Gulliver

Evolucija tehnologije dosegla je razinu na kojoj je sve u našim životima udaljeno jednim klikom – kupnja na mreži, učenje, posao i zabava – svemu se može pristupiti brzo, jednostavno i ugodno dok uživamo u udobnosti naših domova ili dok putujemo. Naravno, sve ima svoju cijenu – tehnologija ne utječe samo na naš svakodnevni život i život, već i na život naše djece.

Pogledajte kojih je 5 najčešćih mitova o djeci i tehnologiji i kako se s njima nositi?

Mit 1: Tehnologija remeti dječji san

Studije pokazuju da probleme sa spavanjem imaju djeca s pretrpanim rasporedom i dnevnim životom ispunjenim aktivnostima – gomila domaćih zadaća i dodatnih obrazovnih aktivnosti, sportovi nakon škole i kazališne produkcije vikendom samo su neke od obaveza koje prate dnevni raspored mnogih djece. Osim večernjeg gledanja televizije, statistički oko 3 sata dnevno, dobivamo i savršen recept za “smetnje spavanja”.

Stručnjaci savjetuju roditelje da vode računa o učinkovitom odmoru svoje djece i da više vremena provode zajedno vani – šetnja parkom ili igranje na igralištu nakon škole dobra je opcija u ovo doba godine – sunčeve zrake pridonose mirnijem i boljem spavati.

Mit 2: Tehnologija remeti komunikaciju kod kuće

Gledanje televizije i rad na računalu kod kuće neizbježno negativno utječe na komunikaciju. Stručnjaci preporučuju da obitelj provodi više vremena zajedno u zajedničkim aktivnostima te da jednom tjedno organizirate obiteljsku filmsku večer ili turnir s djecom u omiljenim videoigrama. Tako će imati priliku biti im bliže i naučiti više o stvarima koje ih stvarno uzbuđuju i njihove interese.

Mit 3: Tehnologija kriva za loš uspjeh u školi

Mnogi roditelji strahuju da dugo vrijeme koje djeca provode pred računalom utječe na uspjeh u školi, jer uzrokuje nedostatak pažnje kod „digitalne djece“. Također je rašireno mišljenje da današnja djeca ne vole čitati knjige.

Naime, istraživanje njemačke zaklade za promicanje čitanja Stiftung Lesen pokazuje da djeca imaju pozitivan stav prema e-knjigama i da će daleko češće “posegnuti” za izdanjem koje ima elektroničku verziju u odnosu na papirnati primjerak. Prema studiji Scholastic i Harrison, 80% djece koja čitaju e-knjige spremno je prihvatiti papirnata izdanja.

Mit 4: Tehnologija utječe na tjelesnu aktivnost

Vrijeme provedeno s digitalnim uređajima u ruci često je povezano sa smanjenim vremenom za tjelesnu aktivnost i sport, kao i s povećanim rizikom da djeca postanu ovisna o svojim uređajima i digitalnoj zabavi.

Pedijatri preporučuju roditeljima da ograniče – a ne zabrane – vrijeme provedeno ispred računala i TV ekrana te potaknu djecu na bavljenje sportom upisujući ih u izvanškolske aktivnosti ili nudeći im razne alternative za aktivno korištenje tehnologije koje razvijaju njihovu kreativnost i korisne su za obrazovanje .

Na internetu se mogu pronaći razni online videi koji objašnjavaju osnove bilo kojeg sporta koji bi zanimao djecu, a Wii zabava može dnevni boravak pretvoriti u sportsko igralište. Google Maps postaje neprocjenjiv pomoćnik za one koji vole trčati, a glazbene datoteke na iPodu čine svaku šetnju vani zabavnijom. Uvijek postoji način da se svijet tehnologije učini dijelom dječjeg stvarnog života na zabavan i komplementaran način, a ne na njegovu štetu.

Mit 5: Tehnologija “prijeti” dječjoj psihi

Previše seksa i nasilja, alkohola, nedoličnog ponašanja, psovki i droga – tako se može opisati 2/3 televizijskog sadržaja kojem svjedoče djeca nezrele dobi. Oglasi, s druge strane, aktivno promiču ponašanje potrošača i kupnju štetnih ili tzv „junk“ hrane, što neminovno utječe na dječje navike.

Stručnjaci iz područja dječje psihologije savjetuju roditeljima da aktivno razgovaraju i slušaju svoju djecu, da se zanimaju za njihove potrebe i očekivanja te da posvete vrijeme i trud pažljivom odabiru sadržaja koji dopiru do njihove djece barem do 12. godine. To utječe i na igrice i na TV sadržaje – u dobi od 12 godina smatra se da su djeca ovladala apstraktnim mišljenjem i već su sposobna razlikovati stvarnost od apstrakcije te to dvoje odvojiti, ali ne prije.

Tehnologija je danas alat koji zabavlja djecu, pomaže im u komunikaciji, podupire njihov obrazovni proces, a odgovornost je roditelja i društva njegovati korištenje tehnologije da služi djeci, a ne obrnuto.

Ljestvicu najčešćih mitova o djeci i tehnologiji pripremili su i ljubazno ustupili organizatori Digital KidZ – prva inicijativa takve vrste u Europi – konferencija i kreativne radionice za djecu, čiji je cilj tehnološka edukacija i postati platforma, izvan digitalnog svijeta, na kojoj se raspravlja o praktičnim savjetima i učinkovitim online alatima vezanim uz izazove odgoja, učenja, komunikacije, druženja i odgoja djece.

Drugo izdanje Digital KidZ-a je 16. svibnja 2015. – Moderno kazalište, Sofija. Poseban gost događanja i sudionik programa je Teodosi Teodosiev – čovjek godine 2014. i nominiran za građanina Europe 2015. Za sudjelovanje je potrebna prethodna prijava

Exit mobile version