Zagreba Lajfhaki

Bugarski student napisao je pismo tražeći promjene u obrazovanju

8-godišnji Boyan Ganev, učenik drugog razreda obične gradske srednje škole, u rukom pisanom otvorenom pismu ministrici obrazovanja i znanosti Megleni Kunevi od 3. svibnja 2016. predlaže izmjene u đačkoj bilježnici i školskim propisima.

Na samom početku pisma pita zašto u đačkoj bilježnici nema rubrike za pohvale, već samo za primjedbe. Odmah potom precizira da je prema školskim pravilima primjedba oblik kazne, pa je jasno da bilježnica, uz ocjene uspjeha, služi da se upisuju samo loši postupci, a dobri se zanemaruju, jer za njih nema mjesta . Na taj se način tijekom školske godine registriraju samo loši postupci učenika na koje se potonji stalno podsjećaju, a neregistriranje dobrih dovodi do njihovog brzog zaborava. Prema Bojanovim riječima, to nije fer i ne pomaže dobrim odnosima u školi.

Nadalje, učenik u svom pismu smatra da nije pravedno da škola sustavom kažnjavanja obraća pažnju samo na loše ponašanje, već bi trebao postojati analogan sustav poticaja za dobre postupke. Takva ravnopravnost u odnosu prema dobrim i lošim postupcima izostala je u školskim propisima. Prema njegovim riječima, kada bi se tijekom cijele godine sustavno poticala dobra djela, a kažnjavala loša, smanjila bi se agresija među učenicima, a i sam odlazak u školu svima bi postao ugodniji. Na taj način, i to u masovnom slučaju, učiteljsko “Daj mi bilježnicu!” neće zvučati strašno.

Na kraju, drugoškolac zaključuje s nadom da će otvorena forma njegovog pisma izazvati pozornost javnosti te da će mnogi ljudi, udruge i organizacije javno podržati njegove prijedloge izmjena đačke bilježnice i školskog pravilnika.

Exit mobile version