Zagreba Lajfhaki

Kako pripremiti i motivirati glavnog pokretača

Fotografija: Thinkstock/Gulliver

Gotovo 64.000 djece u zemlji danas će, 15. rujna, prvi put preći školski prag. Prema podacima Ministarstva obrazovanja, u prvi razred upisano je 63.966 djece ili nekoliko stotina više nego lani.

Svaki učenik prvog razreda ispunjen je uzbuđenjem i znatiželjom o nadolazećem školskom životu. No ponekad se ta emocija brzo pretvori u tjeskobu, pa čak i dosadu. Kako spriječiti pojavu negativnih emocija tijekom prvih mjeseci u školi? Evo nekoliko osnovnih smjernica koje će roditeljima omogućiti da što bolje pripreme svoje dijete za njegove prve korake u obrazovnom procesu.

Stvaranje sigurnog prostora

Prvo razočarenje često se događa zbog neopravdanih očekivanja. Roditelji rijetko objašnjavaju djeci kako je organizirano u školi, kako se ponašati s profesorima, smije li ustati za vrijeme nastave ili razgovarati s prijateljima ako mu je dosadno.

Pokušajte dijete unaprijed upoznati s okruženjem i pravilima. Možete zajedno igrati “školu”. To će pomoći djetetu da ima realnija očekivanja. Također je teško učiti kada roditelji stalno kritiziraju školu ili im se ne sviđa učitelj.

Dijete osjeti kad ga majka ostavi u školi nemirna srca. Takva reakcija odraslih znači samo jedno – u školi nije sigurno. Dakle, dijete je uplašeno, osjeća se bespomoćno i gubi puno energije da se nosi sa svojim strahovima, a za učenje jednostavno nema energije.

Razvijanje radoznalosti

Dijete vas treba, ali to ne znači da je ovisno. Tek u prvom razredu počinje se ozbiljno navikavati na samostalnost, ali još uvijek postoje situacije u kojima se ne može sam nositi. Nije lako učiti slova kad ne znaš čitati, pisati beskrajne redove kurzivom i učiti pravila.

Interes za učenjem i potreba za znanjem postupno nestaje. Najbolje bi bilo objasniti djetetu da je ovo tek početak i da će kasnije stvari biti zanimljivije. Roditelj može biti i taj koji će u djetetu probuditi interes za novim. Pričajte mu o planetima, drveću, svemu što vas okružuje, kako biste zadržali djetetovu znatiželju o svijetu i želju za istraživanjem, eksperimentiranjem i promatranjem. Pravi interes povezan je sa živopisnim dojmovima, a ne s pritiskom, koji postupno uzrokuje odbojnost prema učenju.

Bilježenje postignuća

Svatko želi postići uspjeh, ali opetovani neuspjesi stvaraju osjećaj bespomoćnosti i dovode do gubitka vjere u vlastite sposobnosti. Vrlo je važno za roditelje da ne ističu svaku grešku malog učenika. Pohvalite dijete koje je u zadnjem diktatu napravilo 25 pogrešaka, a sada samo 22. Zabilježite čak i najmanja postignuća. Učenje u malim razredima nemoguće je bez pozitivnih emocija.

Za svakog dječaka ili djevojčicu važno je doživjeti osjećaj pobjede – u učenju, kreativnosti ili sportu. Ali u ovoj dobi djeca često zaborave svoje male uspjehe. Ponekad, da bi se osjetilo jačim, dijete jednostavno mora samo sebi reći: “Možda ne računam tako brzo, ali zato pažljivo pišem.”

Onima koji sumnjaju u svoje sposobnosti, osjećaj “ja mogu” pomaže prekinuti zatvoreni krug neuspjeha. Stoga je vrlo važno, osobito u predmetima za koje dijete nema poseban interes, da ga roditelji češće podsjećaju na njegove uspjehe.

Djeca ne podnose kritike

Mladi studenti ne podnose kritike. Istraživanje nizozemskih znanstvenika pokazalo je da se aktivnost područja u mozgu odgovornih za razumijevanje nije promijenila kada su 8-9-godišnja djeca kritizirana (npr. “Ovaj odgovor nije točan” da emocionalno reagiraju na svoje pogreške). iskoristiti njihova negativna iskustva.

Ako je barem polovica od sljedećih problema prisutna dulje od tri tjedna, to su znakovi da je vaše dijete izgubilo interes za učenje:

• Kaže da se nastavnik ne sviđa njemu ili njoj;

• Odbija pomoć čak i kada mu je potrebna;

• Prije polaska u školu boli ga trbuh, zaboravlja svoje stvari;

• Nije zadovoljan svojim ocjenama;

• Uvjeren je da neće uspjeti i želi da ga smirite i pohvalite;

• Brzo zaboravlja i one lekcije koje je znao napamet;

• Ne govori o školi;

• Kaže da učitelj prečesto viče;

• U prvom razredu izostaje iz vrtića, au četvrtom se boji prijelaza u peti razred;

• Žali se da nema prijatelja među svojim kolegama.

Exit mobile version