Zagreba Lajfhaki

Kako se mijenjaju preferencije dječjih darova

Fotografija: Thinkstock/Gulliver

Najveće bogatstvo na ovom svijetu su naša djeca. Roditelji su spremni na sve da ih vide uvijek nasmijane i sretne, ha sreća se kod djece izražava kroz darove koje dobivaju. Nerijetko ih se ohrabruje ili kažnjava upravo na ovaj način. Zanimljivo je kako se dječje želje mijenjaju kroz generacije.

Želje su plod naše emotivnosti. Za njih je, međutim, od posebne važnosti sociokulturno vrijeme koje unaprijed određuje njihov smjer. Bez sumnje, obiteljsko okruženje, način odgoja, kao i vanjsko okruženje utječu na stvaranje želja. To je i razlog zašto su naši bake i djedovi kao djeca uživali u predmetima koji su ručno rađeni, za potrebe igre. Često su sami izrađivali igračke od priručnih materijala kako bi se mogli zabaviti. Izmišljene su krpene lutke, kolica s čepovima i druge takve naprave, a ipak su uspjeli imati djetinjstvo posvećeno igrama i zabavi. Najiščekivaniji dar bio je onaj nematerijalni – slobodni dani u kojima nisu morali obavljati kućanske poslove ili ukusna poslastica koja se služi rijetko i za posebne zasluge.

Ako se vratimo u vrijeme naših roditelja, možemo zaključiti da je ono bliže onom naših baka i djedova nego našem vlastitom. Naravno, imali su i prekrasno djetinjstvo ispunjeno mnogo emocija i darova. Ova je generacija beskrajno voljela knjige, zbog čega su bile čest dar, uz igračke koje su prosječnom čovjeku bile relativno nedostupne.

Otprilike 50 godina kasnije dolazi druga stvarnost i, takoreći, drugi svijet. U tom razdoblju roba je postala iznimno pristupačna, a obilje svakako otežava odabir. Djeca 21. stoljeća više nisu zadovoljna lutkama i kolicima, ili ako jesu, onda su na dnu njihove ljestvice. Moderno vrijeme i tehnologija nametnuli su restrukturiranje želja povezanih s darovima. Ako naši bake i djedovi teško barataju mobitelima, trogodišnjaci s njima nemaju problema. Tehnologija je svakako među najpoželjnijim darovima – telefoni, računala, play stationi, tableti. Ukratko, sve što ih može zabaviti dok sjede kod kuće.

Tri generacije, tri dimenzije i toliko promjena. Jedino što su današnja djeca izgubila je društveni element darova, a možda i nisu, samo su ga s ulice namijenjene igricama prenijeli na društvene mreže.

Izvor: kaymu

Exit mobile version