Zagreba Lajfhaki

Kako se svađati, a da se ne poosobite – savjet psihologa

U svađama, osobito kada se razgovara o osjetljivim ili osobnim temama, lako je skliznuti u sukobe i prestati čuti jedno drugo.

Privatizacija često dovodi do razaranja odnosa, što onemogućava konstruktivan dijalog.

Važan aspekt uspješne argumentacije je usmjerenost na bit problema, a ne na osobnost sugovornika.

To zahtijeva vještine aktivnog slušanja, sposobnost artikuliranja vlastitih misli i osjećaj za granice komunikacije pune poštovanja. Osim toga, vrijedi zapamtiti da svako gledište ima pravo na postojanje, a otvorenost prema mišljenjima drugih može uvelike obogatiti naš vlastiti pogled na problem.

U ovom tekstu zajedno s psihologom Ksenija Mathur Razmotrit ćemo učinkovite strategije koje će vam pomoći da se s argumentima nosite s dostojanstvom, izbjegavajući osobne napade i ostajući usredotočeni na probleme koji su vam pri ruci.

Fotografija: Pixabay

Najvažnije je shvatiti da je svađanje dobro. U svađi se rađa istina i produbljuju odnosi. U svađi možemo bolje upoznati sebe i jedni druge, da tako kažem, s različitih strana.

No, nažalost, mnogi se boje svađa, sukoba i obračuna. Jednostavno zato što ne znaju kako to učiniti učinkovito i sigurno za sve sudionike.

Glavno pravilo koje vam omogućuje da se svađate i ne uništavate odnose je razgovarati o sebi, svojim osjećajima, interesima. Recite da je to vaše mišljenje, vaša želja, vaši interesi.

Izbjegavajte kategorične izjave poput: “Ovo bi trebalo biti upravo ovako! Ovo je točno! Svi to rade!” Recite: “Mislim da je tako, moje mišljenje, ja tako mislim, tužan sam zbog toga, tako mi se čini.”

Kategorično i agresivno inzistiranje na vlastitoj ispravnosti kod ljudi izaziva sukobe i agresiju. A kada govorite o svom mišljenju, ne suprotstavljate se drugima, ne obezvrjeđujete drugu osobu, već govorite o svom mišljenju i interesima.

Drugo: naučite čuti i poštivati ​​tuđe mišljenje. Upamtite da postoji onoliko mišljenja koliko ima ljudi. I svatko ima pravo na svoje mišljenje, pa makar se ono razlikovalo od vašeg mišljenja ili mišljenja većine.

Svaka osoba ima svoje životno iskustvo, svoju sliku svijeta i svoje mišljenje o svakoj situaciji. Stoga druga osoba može vidjeti situaciju iz drugačije perspektive od vas.

Treće, koliko god bili ogorčeni stavom i mišljenjem druge osobe, ne slažete se s njegovim mišljenjem i stavom, a ne sa samom osobom. Stoga pokušajte ne ulaziti osobno ili vrijeđati protivnika. Pokušajte ne brkati nečije mišljenje i stav s njegovom osobnošću.

Možda se ne slažete s njim, ali to samu osobu ne čini lošom i vašim neprijateljem. Stoga ne biste trebali pribjegavati uvredama, ponižavanju i ocjenjivanju same osobe, to će samo dovesti do sukoba i narušenih odnosa.

Prilikom pokretanja bilo kakvog spora, važno je razumjeti koja je njegova svrha. Je li vam toliko važno utvrditi istinu ili vam je važno jednostavno biti u pravu i pobijediti u raspravi? Drugi cilj uvijek podrazumijeva bespredmetnost sporova i ne ide u korist niti jednom od sudionika u tom procesu.

Dešava se da se čovjek voli svađati, pa ulazi u svakakve sukobe radi same svađe i uživa u tome. S takvim ljudima uopće nije preporučljivo raspravljati, jer će vam svađa uvijek biti besmislena i trošiti energiju.

Provjereno od strane urednika
Exit mobile version