Zagreba Lajfhaki

Korisni savjeti za online kupovinu

Foto: iStock/Gulliver

Ponovno se bliži Božić i vrijeme je za kupovinu poklona za najdraže, kolege i prijatelje. Pogledajte što Europski potrošački centar u Bugarskoj preporuča onima koji će iznenađenja za svoje najmilije i prijatelje naručivati ​​putem internetskih stranica u inozemstvu.

Tri važna savjeta…

1. Provjerite od koga kupujete

Prije naručivanja poklona za svoju dragu osobu ili dijete, provjerite web stranicu tvrtke. Pročitajte kakve su recenzije o tome na forumima. Budite oprezni sa stranicama koje su napravljene prije mjesec ili dva ili koje imaju ozbiljne nedostatke, pravopisne pogreške, pa čak i riječi na različitim jezicima. Osim toga, nijedna tvrtka koja drži do sebe ne bi si dopustila prodaju skupih brendiranih satova ili torbi navodeći detalje narudžbe putem chat aplikacije kao što su Skype ili Viber, na primjer.

2. Plaćajte sigurno

Najgori božićni poklon je platiti poklon iznenađenja za svoje najdraže, a narudžba nikad ne stigne. Plaćanje unaprijed obično je riskantno, a kako nije uvijek moguće dati novac kuriru po primitku robe, sljedeća najbolja opcija je korištenje kreditne kartice. Dakle, ako darovi s popisa ne stignu, a prodavač ne želi vratiti vaš novac, možete osporiti transakciju putem svoje banke.

3. Obraćanje pažnje na detalje

Kada uspoređujete cijene različitih roba ili usluga, obratite pažnju na detalje. Ponekad cijena možda neće uključivati ​​sve naknade i mogu postojati dodatni troškovi – na primjer za dostavu.

Provjerite i koji su uvjeti za povrat kupljene robe u slučaju da njome niste zadovoljni. Na primjer – obično ne možete otkazati rezervirane avionske karte ili rezerviranu sobu za odmor jer za to obično postoji naknada ili ovisi o razdoblju putovanja.

Nemojte potpisivati ​​niti pristajati na uvjete u ugovoru koje ne razumijete.

I tri važna prava…

1. Pravo na preispitivanje

Kada džemper ili torbu naručite online i oni stignu, ali nisu veličine ili boje koju ste očekivali, možete ih vratiti i to bez objašnjenja. To bi se trebalo dogoditi u roku od 14 dana od primitka. Jedina iznimka su proizvodi za osobnu njegu (npr. donje rublje ili britvice), kao i kozmetika, knjige ili glazbeni CD-i.

Novac biste trebali dobiti natrag u roku od 14 dana od vraćanja artikla. Prema zakonu – na isti način na koji ste platili, ali ponekad vas trgovac može tražiti da vam ih pošaljete umjesto da ih date osobno kao što ste platili kuriru.

2. Pravo na jasnu informaciju

Trgovac je dužan na svojoj web stranici dati potpune podatke o tvrtki uključujući i poštansku adresu. To je neka vrsta sigurnosti da ga možete kontaktirati i pronaći u slučaju problema. Budite posebno oprezni sa stranicama na kojima nema potpunih podataka za kontakt tvrtke od koje ćete kupovati.

Stranica također mora navesti punu cijenu dotičnog artikla, uključujući troškove dostave ili dodatna plaćanja.

Mora postojati i poveznica na platformu za internetsko rješavanje sporova kojom upravlja Europska komisija.

3. Pravo na naknadu za robu s nedostatkom

Sve što naručite online mora biti kako je unaprijed dogovoreno. U slučaju da patentni zatvarač jakne pukne tijekom prvog nošenja, možete zatražiti popravak od strane prodavatelja. To bi se trebalo dogoditi besplatno i u razumnom roku.

Exit mobile version