Zagreba Lajfhaki

Pomoći tinejdžeru da se osamostali

Foto: istock/Gulliver

Suočen sa sve većim odgovornostima, nezaustavljivom težnjom za osamostaljivanjem i mnogo većim utjecajem vanjskog svijeta (osobito vršnjaka), vaš se tinejdžer više ne može toliko osloniti na vašu pomoć. I također ne možete očekivati ​​da će dijete prihvatiti tu pomoć u tolikoj količini, onoliko često ili u onoliko područja svog života koliko želite.

Adolescenti su vođeni snažnom željom da traže nova životna iskustva, da uđu u intenzivnije društvene i emocionalne veze i – u dobru ili zlu – žele preuzeti nove rizike. Iako je doista razlog za zabrinutost, ova potraga za neovisnošću daje tinejdžerima svakodnevne prilike da koriste svoje izvedbene vještine. A vama daje priliku da im pomognete usavršiti te vještine. Ali ako je vaš cilj da adolescent razvije izvršne sposobnosti i postane samostalan, onda bi vaša roditeljska uloga trebala biti sasvim drugačija od onoga što ste do sada radili. Od sada pa nadalje, vaš zadatak neće biti “voziti vlak”, već se voziti pored vozača i pokušati mu pomoći. Od sada će se rezultati postizati pregovorima, kompromisima i pozitivnom komunikacijom. Vaš će posao biti potaknuti adolescenta da sam postavi i postigne ciljeve – i ponuditi mu pomoć.

Knjiga Pametni, ali rastreseni tinejdžeri pomaže vam pronaći načine da pomognete svom starijem tinejdžeru bez ulaska u beskrajne svađe – na način da adolescent prihvaća pomoć, a da ipak ne gubi osjećaj da sam određuje smjer svog života. U tom procesu ne zaboravite uvijek imati na umu da i vi i vaš tinejdžer želite istu stvar: da on postane neovisan i da se sam uspješno nosi sa životom.

Vaš zadatak je pripremiti svoje dijete za sljedeću važnu životnu tranziciju koja je pred njim: iz srednje škole u fakultet i/ili početak rada kao važan korak prema samostalnosti.

Exit mobile version