Zagreba Lajfhaki

Četiri fraze za trenutačno stjecanje povjerenja drugih

Komunikacija, međusobno poštovanje i povjerenje najvažniji su elementi produktivnog razgovora. A istina je da je u svakom okruženju, pogotovo na poslu, nedostatak potrebnog povjerenja teško otići razgovorom “ispod” i stvoriti tu prijateljsku atmosferu za izgradnju čvrstih odnosa.

Često su iskrenost i autentičnost dovoljni da steknete povjerenje drugih. No, postoje i sugovornici koji između vas postave “zid”, a to situaciju može učiniti prilično stresnom. U svakom slučaju, korištenje ove četiri ključne fraze pomoći će vam da postanete bolji govornik i svoje razgovore pretvorite u uspješniju, produktivniju suradnju.

Što trebate/Koje informacije trebate?
Jedan od načina da svaki razgovor učinite “lakšim” je pokušaj čitanja misli druge osobe. Brže je i vrednije pitati koje informacije netko treba nego pokušavati nagađati. Naravno, odgovor vašeg sugovornika ne mora uvijek biti trenutan. Ponekad druga osoba ne zna koje informacije trebaju. Ali pitanje, umjesto pretpostavke, priprema pozornicu za produktivniji razgovor i sigurno će vam pomoći da steknete povjerenje vašeg sugovornika.

Postoji li još netko tko bi trebao sudjelovati u razgovoru?
Ako u razgovoru postoji element pregovaranja, to pitanje uvijek trebate postaviti na početku. Ponekad pretpostavljate da je osoba ispred vas ta koja donosi konačnu odluku o nečemu, ali to nije uvijek slučaj. Konkretno postavljanje pitanja tko bi još trebao biti uključen osigurava da su svi relevantni dionici – i njihovi prigovori, zabrinutosti i perspektive – uključeni u raspravu od samog početka.

Tko se s tim ne slaže?
Kada razgovarate, posebno s mnogo ljudi, uvijek morate postaviti ovo pitanje. Čak i ako vam se čini da će biti “neugodno”, nemojte to ostaviti za kraj, jer će do tada većina vaših sugovornika već krenuti dalje. Razjašnjavanje svih nesuglasica omogućuje vam da ih riješite prije nego što bude prekasno.

Ne znam, ali saznat ću i javit ću ti se
Ovo je jedna od najmoćnijih i nedovoljno korištenih fraza koje možete koristiti kada ste u “stresnoj” situaciji. Jednostavno postoje pitanja na koja nemate odgovore – i to je u redu. Međutim, radije ne ostavljajte to na “ne znam”. Bolje je odgovoriti: “Ne znam, ali saznat ću i javiti vam se.” Ovaj odgovor je iskren i osigurava da dijelite samo ono što znate, a ne da odgovarate samo da biste odgovorili.

izvor: jenny.gr

Exit mobile version