Plavi ponedjeljak: Danas, 15. siječnja, najmelankoličniji dan u godini – Kako je ustanovljeno

Treći ponedjeljak u siječnju smatra se najmelankoličnijim danom u godini. Drugi to shvaćaju doslovno i nazivaju je “depresivnom”, a treći je jednostavno smatraju melankoličnom. Prema teoriji znanstvenika iz Velike Britanije, Plavi ponedjeljak, koji slijedi nakon punog mjeseca koji pada trećeg ponedjeljka u siječnju (ove godine 15. siječnja), dan je kada ljudi obuzimaju najviše melankolične osjećaje unutar vremena. . Tmurni su osjećaji zbog “jeseni” nakon božićnih blagdana, zbog financijskih problema i zbog nemogućih novogodišnjih odluka.

Kako je nastala – priča

Koncept je prvi skovao 2004. psiholog dr. Cliff Arnall, smišljajući formulu za siječanjsku tmuru kada ga je Sky Travel angažirao da promovira zimske ponude putničke tvrtke, piše Newsweek. Konkretnije, ideja je bila da se odredi datum kao najmelankoličniji u godini, a odgovor na melankoliju bi bio “danas zatvorite praznike i otjerajte tugu”. Psiholog sa Sveučilišta u Cardiffu, Cliff Arnal, preuzeo je na sebe dati znanstveni okvir ovoj teoriji. Godine 2005. objavio je matematičku formulu za pronalaženje najdepresivnijeg dana u godini, a osmislio je treći ponedjeljak u siječnju. Kombinirajte loše vrijeme u siječnju, dugove u prosincu i Božić koji je prošao i moramo čekati cijelu godinu da opet dođu.

Jednadžba… melankolije
Arnalova formula uključuje šest faktora, tj vrijeme (W), prihod (D), dug (d), vrijeme od Božića (T), vrijeme od neispunjenja novogodišnjih odluka (Q), niska razina motivacije (M) i potreba za djelovanjem (Na).

S definicijom Plavog ponedjeljka možda se ne slažu znanstvenici koji je nazivaju proizvoljnom, navodeći da znanstveno ne može stajati, no postoji stanje poznato kao sezonski afektivni poremećaj, oblik depresije koji se može manifestirati u određenim godišnjim dobima.

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki