10 najvećih brodova na svijetu: njihove veličine će iznenaditi svaku osobu

Od davnina su ljudi bili znatiželjni prijeći mora i oceane kako bi saznali što se nalazi iza njih, ali su dugo vremena bili lišeni potrebnih sredstava za to.

Kako je čovječanstvo napredovalo, a industrija postajala sve naprednija, brodovi su zauzvrat rasli u veličini.

U današnje vrijeme velika brodogradilišta grade ne samo brodove za krstarenje, već i posebno naftne ili vojne brodove koji dolaze u razne dijelove svijeta.

Prelude FLNG – 488 metara

Prelude FLNG je prva plutajuća plinska platforma. Dug je 488 m, širok 74 m i napravljen od više od 260.000 tona čelika.

Plovilo je u vlasništvu Shella. Pokrenut je u prosincu 2013. nakon manje od godinu dana izgradnje! Cijena broda, prema procjenama analitičara, kretala se od 10,8 do 12,6 milijardi dolara.

brod
Fotografija: © Belnovosti

Knock Nevis – 458 metara

Naftni brod Knock Nevis bio je najveći brod na svijetu do Prelude FLNG. Izgrađen 1979. godine od strane japanske tvrtke, brod je imao bruto težinu od 657.019 tona kada je bio potpuno natovaren i bio je prevelik da prođe kroz Engleski, Sueski ili Panamski kanal.

Brod je potopljen tijekom Iransko-iračkog rata, ali je kasnije podignut i prodan indijskim tvrtkama koje su rastavljale takve brodove.

Batillus – 414 metara

Do kraja 70-ih godina Francuzi su izgradili 4 broda za prijevoz nafte koje su nazvali Batillus. Svaki od njih imao je duljinu od 414 metara i mogao je prevesti 555.000 tona nafte, a masa broda dosegla je 275.000 tona.

Batillus se smatra najtežim brodom na svijetu. Posljednji brod, Batillus, stavljen je izvan pogona 2003., gotovo tri desetljeća nakon početka gradnje.

Esso Atlantic i Esso Pacific – 406 metara

Ironično, Liberija, zapadnoafrička država suočena s građanskim ratom, imala je priliku izgraditi dva najveća broda na svijetu.

Nazvane Esso Atlantic i Esso Pacific, svaka je bila duga 406 metara i mogla je prevesti 516.000 tona nafte. Oba broda su 2002. prodana Pakistanu na rastavljanje, a kasnije su prodana u otpad.

CSCL globus – 400 metara

Nakon tri tankera približavamo se brodu s kontejnerima. Riječ je o 400-metarskom brodu CSCL Globe koji su 2014. izgradili Južnokorejci iz Hyundaija za kompaniju iz Saudijske Arabije.

Sposoban je prevesti gotovo 200.000 tona kontejnera, što je tek nešto više od vlastite težine od 195.000 tona.

OOCL Hong Kong – 399,87 metara

OOCL Hong Kong je u vlasništvu Orient Overseas Container Line i prvi je brod te vrste, koji može nositi 21.413 TEU (1 TEU je ekvivalentan jednom kontejneru od 20 stopa, op. urednika). Brod je izgradio Samsung Heavy Industries.

Duljina 399,87 m, širina 58,8. To je najveće plovilo tog tipa ikada izgrađeno i ušlo u službu 2017.

Pioneering Spirit – 382 metra

1,7 milijardi dolara košta izgradnja broda dizalice Pioneering Spirit dugog 382 metra. Brod je specijaliziran za prijevoz teškog tereta i daleko je najteži brod na svijetu, težak 403.000 tona.

Za pogon takvog broda koristi se 8 dizelskih motora od 20 cilindara snage 11.200 W svaki, plus 9-cilindrični motor snage 5.000 W.

TI Azija – 380 metara

Skraćeno ime dolazi od tvrtke koja upravlja s četiri broda, Tankers International. Četiri su identična broda koja služe za prijevoz nafte, a to su brodovi s najvećim ukrcanim teretom među onima koji su trenutno u uporabi: 441.000 tona.

Brodove je 2002.-2003. izgradio Daewoo u Južnoj Koreji, a dva je kupila nizozemska tvrtka.

Čudo mora – 363 metra

Wonder of the Seas je brod za krstarenje i često ga se uspoređuje s najpoznatijim brodom na svijetu, Titanicom. Duljina novog predmeta iznosi 362 metra, a širina 64 metra, dok brod koji je potonuo prije stotinjak godina ima duljinu od 269,1 metara i širinu od 28,2 metra.

Ovo će osigurati da Wonder of the Seas nudi izvanredan prostor i luksuz. Broj ljudi koji se mogu ukrcati također je neproporcionalan.

Wonder of the Seas može primiti do 6988 putnika koje opslužuje 2300 članova posade, dok je Titanic primio 2435 putnika i 892 člana posade.

Putnici na Wonder of the Seas moći će isprobati i klizalište i vodeni tobogan Ultimate Abyss, koji je najviši vodeni tobogan na moru. Bit će tu i zid za penjanje te simulator surfanja. Tu je i koncertna dvorana, nekoliko restorana i noćnih klubova.

Valemax (MV Vale Rio de Janeiro, MS Vale Brasil, Vale Italia) – 362 metra

Godine 2011. brojne tvrtke iz Južne Koreje i Kine izgradile su impresivnu flotu od 35 Valemax plovila za brazilsku rudarsku tvrtku Vale.

Brodovi se koriste za prijevoz željezne rude iz brazilskih rudnika u luke u Aziji i Europi. Svaki brod može nositi 400.000 tona željezne rudače i dugačak je 362 metra.

Ranije smo pisali gdje se nalazi najmanja crkva na svijetu.

Provjereno od strane urednika

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki