Do 15. veljače 2024. zaprimaju se ponude u raspisanoj javnoj nabavi za izradu proširenog idejnog projekta, cjelovitih inženjerskogeoloških studija i detaljnog strukturnog plana brze ceste Montana-Sofija s tunelom ispod Petrohana.

Približno duljina dionice je 82 km, a projektirana brzina 120 km/h. Indikativna vrijednost ugovora o javnom projektiranju je 6.666.666,67 BGN bez PDV-a. Priopćeno je iz press centra Agencije za cestovnu infrastrukturu (API).

Odabrani izvođač će morati izraditi prošireni idejni projekt ruta koja bi spajala obilaznicu Montane i sofijsku obilaznicu. Nova trasa će morati biti usklađena s projektom izgradnje brze ceste Montana – Vraca i autoceste “Europa”.

Prilikom izrade idejnog projekta potrebno je izbjegavati prolazak kroz zaštićena područja i područja te poštovati sve zahtjeve Zakona o zaštiti okoliša i Pravilnika o uvjetima i postupku provedbe PUO.

Rok za izvršenje narudžbe je 365 kalendarskih dana.

Plevnelijev je ovim predviđanjem spalio tisuće Bugara sa sjeverozapada

Brza cesta Montana-Sofija, s tunelom ispod prijevoja “Petrohan”, ključna je za nacionalnu i europsku prometnu mrežu. Pravac puta II-81 Sofija – Petrohan – Berkovica – Montana – Lom je najkraća ruta, ali trenutno je vrijeme putovanja znatno produženo zbog prolaska kroz stari planinski prijevoj “Petrohan”.

Zimi, zbog planinskog reljefa i pogoršanih vremenskih uvjeta, na snazi ​​su ograničenja prometa, što opterećuje promet na alternativnim cestovnim prometnicama.

Tijekom godina projekt je razmatran, ali konačna odluka o projektu nije odobrena. Krajem 80-ih godina 20. stoljeća rađene su studije koje su imale za cilj ispitati ekonomsku opravdanost projekta poboljšanja trase ceste II-81 Sofija – Montana.

Petrokanski tunel neće imati…

2020. godine izrađena je predinvesticijska studija za trasu Montana-Sofija s tunelom ispod prijevoja Petrohan. Pripremljena su tri alternativna rješenja za poboljšanje trase puta II-81 izgradnjom tunela. Zbog prisutnosti zaštićenih područja i lokaliteta te njihovog utjecaja alternativnih pravaca, postupci PUO su obustavljeni kako bi se tražilo bolje projektno rješenje.​

Opcije za tunel ispod Petrohana su jasne

Agencija za cestovnu infrastrukturu raspisala je javnu nabavu za izradu proširenog idejnog projekta s cjelovitim inženjersko-geološkim studijama i detaljnim prostornim planom – parcelacijski plan za modernizaciju ceste Montana – Vracas približnom duljinom od 29 km, i udvostručuje trenutnu obilaznicu Vratsa.

Rok za dostavu ponuda je 22. siječnja 2024. godine. Javna nabava je u dvije različite pozicije. Njegova indikativna vrijednost je 2.208.333,33 leva bez PDV-a.

Nalazi se na prvom posebnom položaju dionica puta I-1 između Montane i Vraca /od 111. km do 140. km/. Idejni projekt trebao bi obuhvatiti dionicu između obilaznica Montane i Vraca.

Modernizacijom trase i izgradnjom nove šire prometnice cilj je povećati sigurnost prometa, smanjiti broj nesreća, povećati brzinu prometa, smanjiti prometne gužve i onečišćenje okoliša. Rok za izvršenje narudžbe je 180 kalendarskih dana.

Druga izdvojena pozicija je za izradu idejnog projekta za udvostručenje obilaznice Vraca, u dužini od približno 15 km. Cilj projekta je proučiti moguća tehnička rješenja za izgradnju drugog kolnika uz maksimalno iskorištenje postojeće prometnice. Rok za izvršenje narudžbe za projektiranje je 150 kalendarskih dana.

Provedbom projekata u sjeverozapadnoj Bugarskoj poboljšat će se prometna povezanost u regiji, povećat će se sigurnost prometa rasteretit će se i promet na cesti I-1 reda kojom glavnina prometa prolazi od dunavskog mosta kod Vidina do glavnog grada, graničnih točaka s Grčkom, Srbijom i ostatkom republičke cestovne mreže.

OČEKUJTE DETALJE U BLITZU!

Pratite najnovije vijesti uz BLITZ i na Telegramu. Pridružite se kanalu ovdje