“Smjernice” za roditelje – Stručnjaci odgovaraju kako odgojiti sretnu djecu

Biti roditelj definitivno nije lak zadatak. Jedno je sigurno da ne postoje zlatna pravila, pa čak ni pravila kojih se možete pridržavati u potpunosti. Svako dijete je drugačije, pa tako i svaki roditelj. Ipak, postoje stručnjaci koji mogu pravilno savjetovati roditelje da izbjegnu pogreške i zadovolje svoju djecu.

Kad se otac našao u ordinaciji psihijatra, počeo je neko vrijeme istraživati ​​policu iza sebe. Nešto kasnije pokazao je interes za dvije knjige o odnosima roditelja i djece. Na upit psihijatra bi li ih pročitao, odgovorio je: “Doktore, iako ne čitam puno, pročitao sam upute o pravilnoj uporabi raznih stvari. Međutim, svojoj djeci nisam čitao nijednu knjigu. Pročitat ću ove.”

Psihijatar-psihoterapeut Iakovos Martidis opisuje ovo iskustvo u APE-MPE, pitajući se koliko je svatko knjiga pročitao o ljudskim odnosima. „Znanje je nešto jako važno. Odgoj djece je težak, a naporan posao postaje veći kada roditelji nemaju potrebno znanje. S druge strane, način nikada nije jedan. Gradi i odgovori su personalizirani, nikad nisu isti. To je dodatna poteškoća u odgoju i odgoju djece. Uvijek postoji prostor da netko postane bolji roditelj“, naglasio je g. Martidis, koji je govorio na nedavnom događaju za roditelje koji je u Noesisu organizirala Uprava za osnovno obrazovanje istočnog Soluna.

Roditelji su zabrinuti zbog dječjeg korištenja računala i ograničenog vremena

Zabrinutost roditelja zbog njezinih problema odgajati djecu i njihovu zabrinutost zbog pretjeranog korištenja računala i ograničenog slobodnog vremena, prenosi za APE-MPE direktor osnovnog obrazovanja istočnog Soluna, Evangelos Kelesidis. Za razliku, uostalom, od situacije koja danas vlada, kao što je mutantnih društavaA većina ih je zatvorena u sebe, h Obrazovna zajednica poduzima inicijative za svoju suradnju s roditeljima.

Cilj je, kako g. Kelesidis kaže, “postojati suradnja škole i roditeljaizvan logike individualizma i egocentrizma, za dobrobit zajedničkog napora u svim pitanjima koja se tiču odgoj i obrazovanje djece“.

Pitanja roditelja – odgovori stručnjaka

Roditelji koji su prisustvovali događaju postavljali su pitanja o nizu problema vezanih uz djecu, pitati za informacijuizmeđu ostalog, o tome kako svoju djecu natjerati da čitaju, kako im mogu pomoći da se nose s incidentima nasilničko ponašanje ili što mogu učiniti za njega njihovo slobodno vrijeme.

Kako roditelj može natjerati svoje dijete da čita?

Potreba za utvrđivanjem razloga iza ponašanje djece, ali i iza očekivanja roditelja, istaknuo je g. Martidis, istaknuvši pritom pozitivne rezultate koje može imati u takva situacija poboljšanje odnosa roditelj-dijete. U slučajevima pritiska roditelja prema djeci, sa pretjerani zahtjevi za kognitivnu izvedbu i pripremu od osnovne škole za državne ispite, spomenuo je g. Kelesidis.

Roditelji brinu zbog zatvorenih vrata

Prema g. Martidisu, djeca koja su u predadolescentnoj fazi imaju potrebu za privatnošću, osobni prostor i vrijeme s granicama koje su jasne, funkcionalne, dogovorene i koje svi poštuju.

Aktivnosti ograničavaju slobodno vrijeme

Gospodin Kelesidis istaknuo je važnost slobodne igre i mogućnosti djece da izaberu igru ​​kojom će se baviti, istaknuvši pritom važnost suživota roditelja i djece u igri i stjecanju iskustava.

Kako bi se dijete trebalo nositi sa slučajevima zlostavljanja?

Noseći njezinu poruku nulta tolerancija na nasilje, G. Kelesidis je napomenuo da djeca trebaju obavijestiti one koji zlostavljaju da takvo ponašanje nije prihvatljivo i odmah prijaviti incident učiteljima.

Kako roditelji trebaju reagirati na neželjeno ponašanje djece?

Umjesto reakcije roditelja na neželjeno ponašanje, koja uvelike ovisi o psihološko stanje u kojem jesu, g. Martidis je predložio roditeljima da reagiraju na način koji se fokusira na samo dijete, na osjećaji od a ne njegovo ponašanje.

Moraju li djeca raditi sve zadaće za cijeli dan?

Gospodin Kelesidis je naglasio da postoji određeno vrijeme u cjelodnevna škola za pripremu lekcije ali i vrijeme za aktivnosti i igrakao, kako je rekao, dijete koje se budi u 7 ujutro ne može raditi prešanje do poslijepodneva.

U kojoj mjeri djeci treba dopustiti da budu autonomna?

Gospodin Martidis opisao je želju koju su neki dali kao zastrašujuću novi roditelji, da se ostvare svi snovi koje imaju za svoje dijete. U tom je kontekstu primijetio da ako dječji snovi razlikuju od onih roditelja, ishod stvari može biti katastrofalan. S druge strane, kada roditelji ostavljaju djecu biti sami i tretirati ih kao neovisna bića, oni tada slijede svoje snove i osjećaju se sretnima jer su ispunjeni njihove osobne potrage.

Što treba učiniti roditelj ako mu dijete nije čitalo za školu?

Važnost njegova uzgoja osobna odgovornost djeteta, istaknuo je g. Kelesidis, pozvavši roditelje da, ako im djeca nisu pripremila nastavu, obavijeste učitelje kako bi ih sutradan mogli pokupiti u razredu i potaknu ih na vlastitu odgovornost.

Kako djeca mogu naučiti upravljati svojim emocijama i živjeti boljim životom?

Što se tiče obitelji, g. Martidis je istaknuo terapeutsku važnost zagrljaja, prihvaćanja, ljubavi i izražavanje osjećajadok je gospodin Kelesidis govorio o ulozi koju u tom smjeru imaju radionice vještina unutar škole, za koje se roditelji sada mole da ih ne omalovažavaju već da prepoznaju njihove pozitivne učinke na razvoj od djece.

admin/ author of the article

Ja sam talentirani i kreativni novinar specijaliziran za pisanje članaka. Moj zadatak je istraživanje različitih tema, provođenje intervjua, analiza podataka i stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji privlači pažnju čitatelja i inspirira ih na razmišljanje i akciju

Loading...
Zagreba Lajfhaki