Primjećeno je da psi i njihovi vlasnici imaju nešto zajedničko, no nije jasno odakle ta osobina.
Slučajnost se opaža u vanjskim znakovima, pa čak iu karakteru ili ponašanju.
Britanski znanstvenici pokušali su objasniti ovaj fenomen.
Da bi to učinili, sudionicima eksperimenta prikazane su slike psa s osobom. Među njima su bile fotografije pravih vlasnika i pasa, ali i montaža.
Prilikom ocjenjivanja fotografija ljudi su dali najtočnije rezultate kada su oči životinje i osobe bile otvorene.
Ako su bili retuširani ili skriveni, tada je točnost odgovora bila prepolovljena.
Daljnji su zaključci da ljudi sami teže tražiti psa u kojem vide nešto od sebe.
To se radi ne samo sa životinjama, već i pri sklapanju novih poznanstava. Sa znanstvenog gledišta, fenomen se objašnjava učinkom izloženosti.
Izražava se u navici osobe da se okruži poznatim predmetima.
Ali što se tiče pasa i njihovih vlasnika, oni su slični jedni drugima ne samo po vanjskim obilježjima, već i po ponašanju.